Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men dette kan da ikkje være bra for ryggen vel?

Når ho ligg på teppet, prøver ho å komme seg opp, ser ut som sit ups.

Om eg holder ho opp skal ho berre lene seg framover. Og er mest fornøyd når ho får opp å stå, mens eg held ho.

Så ka trur de? Kan ryggen bli ødelagt av dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så bra for små babyer å stå så mye nei, fordi kroppen deres egentlig ikke er sterk nok til det enda. Men så lenge de "hopper" med bøyde knær, og ikke står stiv som en pinne, så er det OK i små mengder såfremt man støtter dem godt såklart.

Skrevet

Det høres ut som gutten vår, pappaen hans "trener" med ham og gjør alt mulig rart - blandt annet tar tak i hendene og da spenner han magen, krummer ryggen og blir med opp i stående. Når jeg har ham i babybjørn så henger han seg fremover for å "være med". Når han er lei av å sitte på fanget så kan jeg holde ham litt fremoverlent, da tar han spenntak på lårene mine for å "stå" litt. Trudde ikke noe av dette var skadelig å lenge han er såpass sterk i musklene, men vi burde kanskje være litt mer forsiktig... Han er 3 mnd nå, har holdt på med dette i et par uker.

Skrevet

Det er akkurat likt her. Skal liksom følge med alt og da er det bedre å stå og sitte framover! Om jeg prøver å avlaste rygg og hofter med å legge henne bakover i fanget mitt så hun får litt støtte til rygg, blir det bare sutring og hun jobber for å komme seg opp. Kan til nød ligge litt på rygg i babygymmen..

Vet ikke hvor farlig det er, men tror kanskje at det viktigste er å variere stilling ofte, sånn at de ikke blir stående for lenge av gangen..

Skrevet

Alt babyen selv får til å gjøre er ikke farlig for dem. Om hun ligger på rygg på matte og selv trener for å komme seg opp i sittende, er dette helt greit. Men om dere hjelper henne opp og lar henne sitte, er det ikke bra for ryggen.

Det beste du kan gjøre for ryggen til jenta di er å legge henne på magen så hun får trent den så den blir sterk. Høres ut som hun er ei sprek jente, så tar nok ikke så altfor mange måneder før hun blir ganske så sterk i ryggen:)

Og om du holder henne så hun får stå er dette helt greit i kortere perioder, og så lenge det er dere som bærer vekta hennes og ikke hun selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...