Gå til innhold

hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

jeg var på ultralydscan idag, og fant ut at follikelen var 20-22 mm. testet ikke positivt på EL-test idag tidlig. snakket med stork som mente testen ville bli postitiv i kveld, og at jeg da bør dra i natt for ins. imorgen. testet nå, og den er fortsatt ikke postitiv, tenker å teste om noen timer igjen uten å drikke eller tisse først. men ettersom jeg har googla og sånn, virker jo størrelsen VELDIG riktig ift, EL. lurer dermed på om jeg burde dra med bussen i natt uansett hva testen viser, iogmed at den antakelig blir pos imorgen tidlig. det er helligdag i danmark imorgen, og stork stenger tidligere, så om testen blir positiv imorgen rekker jeg ikke insemineres før lørdag morgen! og det er kanskje forsent! hva syns dere damer? skal jeg bare dra i natt?

hmm. håper noen er enig med meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143241761-hva-ville-dere-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, men det er forsent nå. må bare satse på at egget gjør som det skal. jeg vet ikke hvordan det funker jeg, er det mulig at EL ikke finner sted når størrelsen har blitt så stor? det skjer da vel? kjenner jeg stresser litt med det, usj,

Hei.

Jeg hadde en follikel på 23,9 mm da jeg ble inseminsert sist, og da kjente jeg eggløsningen på natten ca 12 timer etterpå. Jeg fikk positiv EL-test kvelden før inseminasjon. Jeg testet positivt på G-test, men spiren satt dessverre ikke. Det jeg mener å si er at det er individuelt hvor stor follikelen er før den slipper egget. Har hørt om noen som har follikel på hele 29 mm!! Det kan derfor være riktig at du ikke har fått positiv El-test enda. Jeg ville fortsatt å teste litt hyppig, og deretter bestemt meg for å reise når testen blir positiv. Det er ikke sikkert det haster umiddelbart etter positiv EL-test heller, for eggløsningen skjer normalt 12-36 timer etter LH-stigning. Det har klaffet for meg når jeg har blitt inseminert ca 24 timer etter positiv EL-test (selv om lykken var kortvarig), men dette kan selvfølgelig være annerledes for deg. Ville bare fortelle deg min erfaring, og ønske deg lykke til!

åh, takk mummrik. jeg blir jo ikke klok. skulle ønske jeg ikke var på nettet, får vite altfor mye.hehe. nå har jeg bestemt meg for å dra, samtidig som jeg innser at du har rett, og hadde jeg lest dette svaret tidliger ville jeg venta. og samtidig som jeg blir sint på megselv som ikke insisterte på at gynekologen skulle gi meg ELsprøyte. da hadde jeg sluppet dette- åå. men jeg får prøve å tenke at jeg får noen (ufrivillige) dager i køben. takk for råd! håper ikke jeg må sitte en uke i danmark, heh. da blir jobben sur.

:)

Hei igjen. Dette går sikkert veldig fint, selv om du kanskje får litt ekstra tid i København. Min første inseminasjon skjedde bare 8 timer etter positiv test, og det klaffet ikke. Hadde egentlig lyst til å vente til dagen etter, men Stork mente jeg skulle komme samme dag. Det ser jeg nå at ble for tidlig, men visste jo ikke så mye om dette den gangen. Man blir jo litt mer kjent med kroppen sin etter hvert. Husk også at egget lever ca et døgn etter at det slipper, så egentlig har man ganske så god tid. God tur og masse lykke til! Jeg krysser alt jeg har.

Annonse

hei igjen!

fikk ikke positiv test idag tidlig heller, så ble rimelig stressa. stork ringte cfc som tok meg inn på hastescanning og ELsprøyte. der var de jammen effektive! Lindeberg så på follikkelen og sa jeg ville få eggløsning nårsomhelst, men gav meg likevel sprøyte. han mente jeg burde insemineres umiddelbart noe jeg syns var merkelig. men endte opp med det, og skal insemineres imorgen på ettermiddagen i tilegg. så får jeg bare se. ææ altfor spennende!

:) takk for alle svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...