magpie Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Husker at jordmor sa på føden at man ikje skulle la babyen ligge aleina ute med det første, men katti kan man begynne med det? Vi har en gutt på seks uker som inne kun sover på fanget (på dagen) men sover godt i vogna når vi er ute å trille. Har blitt sittanes ute på trappa med han noen ganger når vi har kommet hjem og latt han sove videre. Hadde jo vært så praktisk hvis han kunne sove ute så jeg kunne fått gjort nåkka i huset
Puppen og lillemor Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 ¨snuppa mi sov ute alene i vogna lenge før hun var 6 uker.. Men det kommer vel litt an på hvordan man bor, muligheter til å plassere vogna osv.. Har du et sted du kan følge med på vogna? Da ville jeg bare latt han sove ute i vogna nå! Jeg la alltid babycallen oppå vogna slik at jeg hørte med en gang hun våknet. I tillegg stod vogna ute på terrassen slik at jeg enkelt kunne titte ut! Bruker også sånn nett som skal forhindre katter å hoppe oppi vogna (ikke insektsnett, men et nett med større masker) Uansett, hvis du føler du har et sted vogna kan stå trygt kan jeg ikke skjønne hvorfor han ikke skal kunne sove ute i vogna uten at du sitter på trappa.. det er jo bare kjempe upraktisk!
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Vår gutt sov ute i vogna på terrassen så fort gradestokken krøp opp over -5, og da var han vel 4 uker trur jeg. Sov ute i 3 timer i strekk. Hadde babycall (ikke oppi vogna dog-det skal være min 1 m avstand!). Gikk jo for å se til ham noen ganger og sørge for at han ikke ble for kald/varm da.
uhhuhher Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Husker ikke nøyaktig hvor gammel han var, men for oss var det mer et spørsmål om temperatur enn alder - det var minus 15 da han ble født. Tror han lå alene på altanen hos mor da han var tre uker, men da var jeg ute ofte. Nå er han 3,5 måneder og ligger ute så mye som mulig - mange timer hver dag. Han ligger på balkong i andre etasje, så det føles veldig trygt, jeg ser og hører ham hele tiden. Hadde nok vært verre hvis det ikke var mulig.
magpie Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2011 Høres jo strålanes ut dette! Da får vi bare kjøpe en baby call og komme i gang Gleder mæ til å få litt tid på dagen!
kristine L. Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Samme her Var kjempeskeptisk til at lillegutt skulle sove ute alene i vogna. uansett om det var på verandaen eller ikke. (men dette er førstemann,og jeg var egentlig skeptisk til det meste i begynnelsen hehe) Men da vi fikk kjøpt baby call,og lillemann sov 3 timer ute i vogna,blid og fornøyd da han kom inn.. Mot maks en halvtime, til 3 kvarter inne i senga.. da skjønte vi at vogna ute var tingen!
La vita è bella <3 Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Blir sunne friske barn av soving ute i vogna:) Med tanke på babycall er nok SuperNova den med minst stråling (blir stråling av alt som er trådløst).
LykkeligmedBabY Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Min gutt er snart to mndr og sovet i vogna siden han var 5 uker, på verandaen utenom solen så klart, med dobbelt myggnetting (hønemor her ja..).
Håpefull77 Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har ikke fått med meg at de ikke skulle ligge ute. Så jenta vår har liggi ute i vogna siden hun var 1 uke. Hun er 3 uker i morgen. Sover så mye bedre ute i vogna. Vi har ikke babycall da jeg er litt redd for strålingen. Mulig vi kjøper etterhvert, men prøver og ser hvordan det fungerer uten først. Har alltid vindu eller terrasse dør åpen og er stadig ute å kikker. Ofte så er vi ute sammen med henne og jeg sjekker alltid at temperaturen hennes er ok. Ligger hun ute alene har vi kattenett i tillegg til insektsnett. Er vi ute sammen med henne har vi bare insektsnett.
magpie Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2011 Tror det va bare det at man ikje skulle ha babyen uten tilsyn ho jordmor mente..no som æ tenke mæ om Ho sa jo at det va greit å bynne å trille tur og sånnt helt fra starten. Fikk no bare for mæ at man skulle vente en stund med å la babyen sove ute på trappa..Er helt sikkert helt i orden bare man hører og ser babyen og sjekker som KTF sa En ting til æ lurte på: det står på babycall pakken at man skal ha minst 1 m avstand mellom babyen og callen..men den tar jo ikje opp lyden så langt i fra! Vi har bare en sånn philips avent modell (va ikje så mye utvalg her og hadde ikje tålmodighet å bynne å bestille på nett..). Er det pga strålinga eller hva at man ikje skal ha callen oppi vogna..? Ka gjør dåkker andre?
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 21. mai 2011 #11 Skrevet 21. mai 2011 Vi har Philips Avent, men den tar fint opp lyder på litt avstand? Fanger ikke opp veldig kortvarige lyder, da surrer den bare, men ellers er det et større problem at den setter igang hver gang en bil passerer, takrenna drypper eller fuglene piper ;-) Det er på grunn av stråling, ja. Det hender den ikke gjengir de første tegnene til oppvåkning, men helt klart klynking og gråt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå