snartnr3:) Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Noken som kan anbefala ei god vogn???? (til baby og vidare opp) Må væra god å trille, ikkje ta for stor plass og selfølgelig fin å sjå på........... Og samtidig: noken som kan anbefala bra barneutstyrsbutikkar i Bergen??
megh Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Her kommer du sikkert til å få masse forskjellige forslag for det er sååå mye på markedet. Men om dere har stor bil og ikke må bære vognen særlig mye tror jeg simo combi eller emmaljunga er fine. det jeg savner hos de er svinghjul Ellers så har du jo tfk. Men jeg liker best at vognene har fire hjul, blir litt mer stabile. Jeg selv har maxicosi, men ville kanskje ikke kjøpt den om det ikke var for at jeg hadde den fra før. Den er super til baby når den skal ligge i bag, og kan kombineres med bilstol, og veldig lett å legge sammen og alt, men ikke så fin i sittedelen, så da kjøpte jeg ny vogn.
mammaTkajaÅthea Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Stemmer også for Emmaljunga city cross... Nyyydelig....
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Vi valgte brio go denne gangen, fått den i hus og testa den på storebror allerede :-) suuuper fornøyd! Den har fire hjul der dei to fremste er svingbare. God fjæring og er ei lett og smidig vogn. Har hatt vogn med svingbare hjul før og veit det fungera finfint på snøføre og grus ;-) Ellers veit eg mange er fornøyd med emmaljunga citycross med citybag, den har fire faste hjul. :-)
NostraStoria Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Har du ikke flere kriterier å gå etter? Det er mange forskjellige vogner å velge mellom. I tillegg er og smaken som baken! Vil du ha en typisk byvogn som er lett å trille, ikke for bred ifht å komme seg rundt inne i butikker og inn på buss osv, veier kun 9 kg (kontra rundt 14 kg) da anbefaler jeg Bugaboo Cameleon. Den er og ganske stilig å se på syns jeg. Har fra før Bugaboo Bee som vi har vært kjempefornøyde med. Kan trille den med lillefingern og den er lett å løfte inn og ut av bil samt trillingen er kjempelett. Liker du bedre en robust vogn men som dog veier litt så er det Emmaljunga vognene som er ganske populære. Husker ikke hvilken type, tror det er Duo Edge som skal være ganske ok.
oink oink - mamma til 2 gutter Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Har også emmaljunga city cross og er superfornøyd. God å trille, enkel å legge sammen og lett og løfte ut og inn av bil. I tillegg synes jeg det har vært praktisk med duovogn, der vi også brukte bagen som seng de første mnd når vi bl.a. var på ferie, og sittedelen kan du snu i den retningen du ønsker.....
Mrs.Bakke Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Jeg ville gjerne ha en solid vogn med fire hjul, men ikke for tung. Emmaljunga city cross er testvinner, men jeg synes at Emmaljunga duo Edge er finere. Og er kjempefornøyd med den.
2små,rosa&blå Skrevet 19. mai 2011 #9 Skrevet 19. mai 2011 Vi har bugaboo cameleon og er superfornøyd med den! Den er utrolig lett og kan justeres på geniale måter å brukes til alt! Og man kan få utrolig mye kult ekstrautstyr til den. Slik at det er lett å bytte farge o.l.. Gå inn på denne linken og trykk på watch the demo på venstre side i margen. Men jeg advarer deg, du kan bli forelsket (-; http://www.bugaboo.com/learn/bugaboo-cameleon?id=1820
summer85 Skrevet 19. mai 2011 #10 Skrevet 19. mai 2011 Jeg kan så absolutt anbefale Basson vogner.. Vi kjøpte oss ny basson roma vogn når vi fikk eldstemann i 05, og den er siden brukt til minstemann og vi skal ta den i bruk til snuppa i magen.. vogna er like hel og fin. God å trille og det er god plass i bagdelen!! Vår er slik at man tar bort hele bagdelen og setter på sportsdelen.. Er det duo de heter da???
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 19. mai 2011 #11 Skrevet 19. mai 2011 Jeg ser mange anbefaler city cross. Veldig god vogn, ikke så stor som mange tilsvarende vogner. Men jeg syns den ble for stor til bybruk, så kjøpte bugaboo cameleon i tillegg. Det er drømmevogna mi! Eldste bruker city crossen som sovevogn i bhg, og vesla får buggisen nå.
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 19. mai 2011 #12 Skrevet 19. mai 2011 Har hatt Emmaljunga Duo Edge, og den er solid og stødig og god for store barn, men fryktelig tung. Den har vært i brukt hver dag i 3 år uten særlig vedlikehold, og klart seg bra. MEN orker ikke så tung vogn denne runden (bor i andre etasje), så prøver meg med Bugaboo Cameleon med barn nummer to, og så blir Emmaljunga sovevogn i barnehagen, evt suppleringsvogn om nr 2 vokser fort ut av Bugaboo. :-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 19. mai 2011 #13 Skrevet 19. mai 2011 En venninne av meg har Emmaljunga Edge Duo, og hun er kjempelei av å drasse rundt på en kjempestor og tung vogn. Jeg stemmer for Emmaljunga City Cross med mindre du er ute etter en med svingbare forhjul. Skal du f.eks. trille mest i sentrum og i butikker ville jeg satset på noe med tre hjul eller svingbare forhjul. Men Emmaljunga CC er kjempefin da! ;-)
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 19. mai 2011 #14 Skrevet 19. mai 2011 Som mange andre anbefaler jeg også City Crossen til Emmaljunga:) Den er absolut å anbefale visst du går mye tur, den er lett og nett og jeg ser iallefall på det som en stor selvfølge og fordel at du kan se på barnet når det sitter i sportsvognen, altså vendt mot deg. Det er det mange av vognene som ikke kan i dag. City Crossen er et godt kjøp:) Ang utstyrsbutikker i Bergen: Anbefaler Simo barnevognservice butikkene, de har en i sentrum(C.cundtsgate, lett å finne) og en i Åsane på Gullgruven senter. Veldig God service:) De fører div merker. Anbefaler ikke Barnas hus i Åsane, dårlig service og du må vente leeenge på hjelp visst du er heldig å bli tilbydd det i det hele tatt... Her bør du vite hva du skal ha siden hjelpen er dårlig. Lykke til:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2011 #15 Skrevet 19. mai 2011 At alle Emmaljunga-vogner er store og tunge stemmer ikke, jeg har selv City Crossen og den er helt SUPER, lett og god, men samtidig stødig og en overlegen trillekomfort pga knallgod fjæring (største minuset med bugaboo er den elendige fjæringen spør du meg...) At sportsdelen på City Crossen er vendbar er også et stoort pluss- da jeg ikke er tilhenger av å måtte la baby sitte "alene" vendt forover den første tiden i sportsvogn=)
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 19. mai 2011 #16 Skrevet 19. mai 2011 Emmaljunga nitro city er helt lik city cross bortsett fra at den har svingbare forhjul.
bompibomp Skrevet 20. mai 2011 #17 Skrevet 20. mai 2011 Bebecomfort har en vogn som heter hightrek - denne har vi vært kjempe fornøyd med. Spesielt bagdelen, som og brukes som bilsete. Dermed kan man kjøre så langt man vil helt fra babyen er nyfødt, og i tillegg kan den sove utforstyret av at man flytter på seg. Har brukt samme vogn på de to første, og skal ha den som hovedvogn og til nr tre. Man kan kombinere med mange ulike "topper" og med bilsete, hvis man vil ha det. I tillegg blir vogna liten når man slår den sammen. Men det beste er gjerne komforten med å trille den. Vogna er utrolig lett å manøvrere, og den passer både mor og far i høyden. I tillegg kan man låse/ åpne svingen på forhjulet fra håndtaket. Det er det ikke så mange vogner man kan på, og det blir fort noe klatt å skulle gå fram og trykke på noe for hver en sving man kommer til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå