sportymum Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 jeg er i min 7uke og jeg er blitt så dårlig, i dag kastet jeg opp for første gang og har ikke blitt bedre utover dagen. me jegh ar hørt om at det er diverse mat som kan hjelpe mot kvalmen?
trinity83 Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Jeg anbefaler noe som min snille snille mann laget til meg; Han kutter opp ingefærrot i tynne skive og koker de opp i vann, sammen med sitron og litt sukker. Avkjøler dette, og setter det i kjøleskapet. Jeg våkner som ofest 2-3 ganger iløpet av natten for å gå på do. Kjenner som regel kvalmen på morgenkvisten, og tar da med med en lite glass som jeg tar noen slurker av før jeg står opp. Tar også noen slurker av dette nå og da utover dagen. Har funnet ut at det er kjempeeffektivt (hjelper forsåvidt mot sår hals ellers også). )
respektatauten Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 jeg har desverre ingen vidunderkur, har prøvd allt! hadde ekstrem svangerskapskvalme på begge mine svangerskap.. på første spydde jeg konstant fra uke 7-8, alt som gikk ned kom opp igjen i 15!!! uker! jeg var bare skinn å bein igjen.. nå har jeg passert 17 uker og det er samme låta som sist.. er så sliten! eneste som kan lette litt på kvalmen sånn midlertidig er salt lakris.. men det kommer opp igjen etter en stund det også.. men det demper kvalmen der og da, en liten stund.. lukke til, håper du ikke er like uheldig som jeg er...
Sing Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 sykemelding hvile ikke bli sulten Syltet ingefær (den typen som du får til sushi), evt. ingefærkapsler Mat som jeg får i meg lettest: ristet loff med gødt smør og godt syltetøy (sånt fransk syltetøy på høye glass er litt ekstra godt) Sørg å få få i deg nok drikke, samt salter og sukker. F.eks. 50/50 med farris og eplesuice. Får du i deg mindre enn 5 dl per dag bør du kontakte lege - da skal du ha intravenøst. Urgh - er i uke 8 nå og ligger en del. Men har gpde perioder - har vært ute og plantet i hagen i dag. : )
*Udon'tKnowMe* Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har vært så kvalm og dårlig den siste uken at nå har jeg vært hos legen å fått Phenergan.. Hjelper kjempegodt, men blir veldig søvning.. Det va så ille en stund at jeg vurderte å gjøre ende på både meg selv og andre ting.. Hadde ikke spist på nesten to uker da jeg var hos legen igår, og nå idag har jeg spist både brød og middag =) Ellers så er det mandler, ingefær, love hearts, saltkjeks etc du kan forsøke =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå