Gå til innhold

Pos graviditetstest etter MA/ SA - håper på svar

Gullis :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Gullis!!

Gode spørsmål! Jeg har aldri "giddi" og tatt noen graviditetstest etter ma'ene mine. Synes testene har vært så dyre ...

Etter siste runde nå, med cytotec 15. april, fikk jeg murrende og stikkende smerter nederst i magen - ut mot venstre side etter ca tre uker. Har lurt litt på om dette kan ha vært eggløsning, men jeg vet ikke. Er det ikke hcg-hormonet som hemmer utstøtning av slimhinnene i livmor da (det som skjer under menstruasjon)? Hvis jeg skal "tenke høyt" så vi du vel normalt sett kanskje ikke ha noen eggløsning med dette hormonet i kroppen? Aner ikke ... Prøv å spør Kristina og Siw kanskje?

Har du fortsatt ikke fått mensen og tester positivt på graviditetstest? :)

Jeg tok en test i dag akkurat en uke etter utskraping og den var negativ. Kunne kanskje skimte en skyggestrek, men de drar vi bare fram når vi vil at den SKAL være positiv :D Uansett så forsvant det fortere enn jeg hadde trodd..hvertfall i hos meg.

Om en har el med hcg i kroppen vet jeg ikke... hmmm, hadde jo vært greit å vite.

Innlegget forsvant...

Jeg testet negativt i dag og er akkurat en uke siden utskraping. Jeg fikk beskjed om å teste etter 4 uker for å se om det ga utslag, så jeg tenkte det ville ta lenger tid. Men det gikk fort i mitt tilfelle hvertfall..

Syns jeg har lest en plass at det går an å ha EL sjøl om en har hCG i kroppen... at folk aldri har fått negativ test etter MA/SA, for de har gått rett over på en ny graviditet.. Men jeg aner ikke om det stemmer..

Annonse

Det er topp med to svar da :D!! Jeg hadde utskrapning for 1,5 uke siden så ikke så rart at jeg fortsatt tester positivt. Men med SA i desember testet jeg positivt i 5 uker! Og da hadde jeg lavt Hcg nivå ved aborten. Men jeg har sendt inn spm til jordmødrene, kommer med svaret når jeg får. !

• 2 uker senere...

Takk Caramello! Hcg'en gikk mye raskere ut denne gangen og er borte nå men ingen EL. Nå er det akk 3 uker siden utskrapning. Kroppen prøver og prøver men får det ikke til virker det som. Masse slim men tempen stiger ikke. Men men...tålmodigheten lenge leve ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...