Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 hei, var hos legen i går og fikk konstatert at jeg har en cyste på eggstokken, 7 cm i diameter, gjør veldig vondt så den må fjernes. sendte henvisning til ahus i går, lurer på hvor fort det går. er så redd og utålmodig. ringte ahus og de sa jeg muligens kvalifiserer til øyeblikkelig hjelp time. hater sånne svar, det er muligens ikke kreft. mest sannsynlig får du time raskt .. skjønner at jeg må vente men det er så vanskelig når man er redd.. er det vondt å fjerne de? arr? lenge sykemeldt`? om det har noe å si så er jeg 26 år, 2 barn. mormor og bestemor har hatt kreft i eggstokk/livmor og mamma har hatt vanncyster flere ganger. takk for svar
Gjest ->>- Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Hatt flere ganger, fjernet operativt noen ganger. Rimelig uproblematisk laparoskopi-inngrep, gjerne sykmeldt et par-fem dager i etterkant. Ingen arrdannelse å snakke om (arrene ved laparoskopi er gjerne sånn 1-2 cm lange). At det skulle være kreft er vel rimelig usannsynlig. Vanncyster er ganske vanlig.
Neverstill Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 du har nok helt rett i at det er usannsynlig , men synes det er ubehagelig å ikke vite. tusen takk for svar. hadde du noe særlig vondt etterpå? er det noe jeg bør forvente at kommer igjen?
Gjest ->>- Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Ikke særlig vondt etterpå. Overnattet på sykehuset et par ganger når inngrepet har vært gjort på akuttindikasjon, ellers hjemme samme dag. Komplikasjoner etter operasjon én gang, men det kan man jo få uavhengig av hva som opereres (da ble det litt lengre sykmelding og litt mer smerter). Du kan vel forsåvidt regne med å ha vanncyster flere ganger, men stort sett merker man dem ikke og de forsvinner av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 så jeg kan faktisk ha hatt cyster før uten å merke det engang.. takk pila, man kan alltid stole på at du svarer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå