Gå til innhold

Sover babyer som IKKE bruker SMOKK bedre på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare kom til å tenke på dette.. begge mine barn bruker smokk, og vi har vært skikkelig smokk-politi på begge. I perioder veldige hyppige oppvåkninger, noe som jeg tror skyldes at smokken faller ut og babyen våkner osv... Kan det stemme? Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av mine barn ville bruke smokk så har ingen erfaring med det. Men har hørt fra andre at det er vanlig å måtte opp for å gi smukken når babyen våkner, helt til de blir så stor at de finner den selv, og da har de gjerne 3-4 smukker oppi sengen, slik at sjangsen for at barnet finner en av dem selv er større. Mange barn er jo avhengig av enten et kosedyr/koseklut eller smukk for å sovne, så når de våkner på natta, må de ha denne for å sovne igjen. Men selve søvnen er det sikkert ingen kvalitetsforskjell på? De sover kanskje dårligere med smukk om de er tett i nesa?

Må være slitsomt for foreldrene hvertfall å måtte opp for å gi smukk flere ganger, så glad jeg har sluppet dette, selv om jeg har savnet smukk ved flere anledninger...:) Mine har masse små kosedyr som de gnir nesa inn i før de sovner, og de er enkle å finne og få tak i om de våkner igjen:)

Skrevet

Jeg har fungert som smokk for minien her i huset og sprunget inn flere ganger om kveldene for å gi ham pupp (som han bruker som smokk). De siste kveldene har jeg latt ham sutre litt før han (til min store glede) klarte å finne søvnen selv uten pupp. :)

Nå har dette kun vart tre netter (krysser fingrene for at det fortsetter slik), men disse tre nettene har han sovet fra han sovnet om kvelden (mellom kl.19 og kl.20 en gang) til kl.06 om morgenen!! Uten å våkne for å få "puppesmokken" sin.

Skrevet

jeg har 2 smokkebarn, den ene sover hele natten, den andre ikke....tror ikke det finnes noe svar på spørsmålet ditt:-)

Skrevet

Håper ikke det stemmer :-s Dette erin tredje, og de to første brukte ikke smokk, men minsta bruker smokk til tider. Hun er bare tre uker, så har ikke merket noe til det enda. Men, har liksom hatt et håp om at hun skal sove BEDRE med smokk jeg da. Kanskje det er feil det :-s

Skrevet

Jeg har 2 jenter som ikke har brukt smokk,og de sov rundt begge fra 3-4 ukers alder. Har en liten på 6 uker nå som liker smokk, men han er mye mer var og voknet lett på natta. Kansje like greit uten smokk!

Skrevet

Jeg har tre gutter. Ingen har brukt smokk og alle har sovet godt :-)

Skrevet

Jeg har hatt én smokkebaby og én ikke-smokkebaby som bruker puppen som smokk istedet, og de sov like dårlig begge to gitt- dessverre!!

Skrevet

Hos oss er det også en som har brukt smokk og en som ikke har brukt det, men tror de har våknet omtrent like mye på nettene. Forskjellen har vært at han som tar smokk lettere roer seg i egen seng igjen, mens han som ikke ville ha smokk helst ville ligge ved puppen hele natten...

Gjest LilleDina&gutt11  + 2englebarn
Skrevet

Vi bruker smokk, men han her er lett av seg i de banene:

Han spytter ut smokken når han er like ved å sovne

Sovner han med smokken i munnen, og den faller ut, så bryr han seg ikke

Faller smokken ut mens han prøver å sove, så går det helt greit, han dytter dyna eller kosekluten inn i munnen

(han er 3 mnd og 1 uke)

Skrevet

Eldstemann brukte aldri smokk. Han sov 3-4 timer i strekk om natta fra fødselen og økte det gradvis til han sov natten gjennom uten mat ved ca 5 mnd.

Yngstemann bruker smokk og sov natten gjennom (8-9 timer i strekk) fra bare 7 uker.

Skrevet

Vår gutt har aldri villet ha smokk. Så har derfor ingen erfaring...

Men etter å ha leste mange innlegg her inne, synes jeg at jeg sitter igjen med inntrykket av at de som bruker smokk på natten ofte våkner og gråter når de mister den. og at foreldre må ofte gå inn og putte den inn igjen....

Vår mini har sovet sammenhengende netter i mange mange uker:) Om det er fordi han ikke blir forstyrret av "smokke misting", vet jeg jo ikke.....

Tenker noen gangen at det hadde vært kjekt om han ville ha smokk, og mulig den tanken kommer mer og mer etter som han blir eldre og tenner og andre ting vil gjøre han litt mer sutrete og grinete. Men som regel tenker jeg mest at det er helt ok at han ikke bruker smokk, særlig når jeg hører om alle de gangen noen må stå opp på natten for og putte smokken på plass.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...