Juliprinsessene Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Er det vanlig å få omvisning på føden før fødsel? Har lest at det er lurt å ha vært på omvisning så du vet hvor inngangen er og hvor du skal parkere osv. Er dette noe man kan bestille selv eller er det JM eller lege som gjør det. er i uke 34. håper noen kan svare meg:)
Ellois Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Etter hva jeg har forstått kan du bestille det selv, ved å henvende deg direkte til sykehuset hvor du har fått fødeplass. Det må ikke gå via lege eller jordmor. Lykke til! :-)
Triduana Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Det er forskjellig fra sykehuse til sykehus. Min jordmor anbefalte det siden jeg gruer meg til å føde, men sykehuset svarte at de hadde sluttet med det. Har allikevel fått grått meg til en lite tur dit ved neste kontroll. Sykehuset er jo uansett åpent så det går an å dra dit, parkere, finne ut hvor fødeavdelingen er osv, selv om du ikke får en omvisning på selve avdelingen
megh Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Jeg har født på bærum og skal føde der. Sist så ble jeg innkalt til en samtale med infoskriving og tror jeg ble vist hvor det var. Nå har visstnok bærum sluttet med det. så jeg får det ikke i år. Men jeg vet jo hvor føden er da. Hvis du vil se det er det jo bare å ringe de og spørre om du kan komme å se.
summer85 Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Her er det bare å ringe føden og spørre de om det er mulighet for å komme å få en omvisning.. har de mye å gjøre ber de deg ringe en annen dag ellers får du bare beskjed om å komme =)
yvve73 Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Jeg spurte min jordmor om dette i går. Skal føde på AHUS denne gangen. Der er det ikke omvisning pga kapasitetsproblemer. Jeg har tidligere hatt to fødsler på Kongsvinger, og der var det omvisning begge gangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå