Gå til innhold

Hvordan ser en vanlig dag hjemme hos deg ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså:

-når starter dagen?

-jobber du? Barnehage?

-lange dager?

-hva gjør du etter jobb?

-noe som gjøres i huset?

-når er barna i seng?

-hvordan bruker du alenetiden din?

Altså hvordan ser en vanlig dag ut :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

06.30 Lillemann våkner, kos og lek i vår seng.

07.00 Vi står opp, går på do, lager en flaske

07,30 Morgenstell på meg, og lillemnn

08.00 Grøt og frokost til meg

08-09.30 Avslapping, leking, husarbeid. Litt sjekking av nyheter og mail.

09.30-10.30 Lillemann sover, og jeg har "pause".. :P Spiser mellommåltid, gjør litt hsuarbeid, surrer på nettet. Gjør litt oppgaver, leser til eksamen nå da.

10.30-13.00 Leking, husarbeid, Går tur, lekeplassen, byen osv.. Gjør ærender.

13.00 Lunsj for stor og liten.

13.00-16.00 Leking, husarbeid, andre ting.

16.00 Middag

16.30 Pause med Home and away. :P

16.30-18.30 Leking, husarbeid, andre ting.

18.30 nattstell lillemann. I seng til 19.00.

Så brukes resten av kvelden på lesing, oppgaveskriving, se tv, nettet, kose seg alene. I seng ca. 22.30.

Sånn ser en vanlig dag ut. Ganske kjedelig igrunn.. Tidene er ca. tider altså, er ikke så striks som det ser ut her.. :P Hender at jeg jobber, så da er det jobb fra 07.30 til 1600. Lillemann er hjemme med papapen eller bestemoren. Ellers er dagene like fra 16.30..

Skrevet

Dagen i går var en ganske vanlig dag.

6.30 står vi opp.

To voksne og fire barn skal stelles og i klærne.

Frokost.

Matpakkesmøring.

8.00 - alle ut av huset. Mannen drar kvart på, de to eldste går til skolen, jeg kjører de to yngste til barnehagen og reiser videre på jobb.

15.45 - ferdig på jobb (jeg jobber 70% og har kortere dager), jeg henter i barnehagen og så på sfo.

17.00 - mannen kommer hjem, vi spiser middag.

17.45 - oppmøte til eldstemann sin fotballkamp. Jeg kjører han dit, siden det regnet gadd vi ikke se på, og han satt på med en lagkamerat hjem så jeg slapp hente han igjen. Mannen er tilbake på jobb så jeg har alle fire ungene i bilen.

18.30 - litt kveldsmat, yoghurt med grynblanding.

19.00 - de to yngste i seng

20.00 - de to eldste i seng.

Innimellom slagene lekes det, gjøres lekser, ryddes, tas ut av vaskemaskinen osv.

Når alle ungene er i seng tar jeg gjerne en runde til med rydding, legger frem tøy til dagen etter, setter klar sekker osv.

Legger med mellom 22.00 og 22.30.

Egentid er det veldig lite av her i huset. Jeg er på syklubb en gang i måneden, og går en tur i skogen alene av og til, ellers brukes tiden sammen med familien.

Skrevet

11.46..puh ble stresset av å lese det jeg..men det er vel slik for de fleste..

Jeg har det fredeligere.

Jeg studerer på nki og leverer og henter når det passer.

Barna elsker barnehagen og kjeder seg fort hjemme så de er gjerne i barnehagen fra 8.30 til 16.00 (varierer litt).

Jeg leser hjemme og gjør husarbeid.

Kan også dra å handle og gjøre ærend som jeg ikke for gjort eller orker på kvelden.

Mannen jobber til 16.00.

Vi bytter på å levere å hente.

Middag ca 16.30.

Begge de små er i seng mellom 18.30 og 19.00

Kvelden brukes til tv,data og kanskje jeg drar på besøk.

Skrevet

06.30-07.00: Snuppa våkner og vi står opp, kler på oss,spiser frokost+

09.00-11.00: Mammaen trener som regel (enten 9-10 eller 10-11, varierer litt)

11.15: Lunsj

11.30- 13.30: Snuppa sover og mammaen slapper av, eller gjør husarbeid.

Etter soving er det leking og kos.

15.30(sånn ca):Middag

Så leker vi ute/inne eller reiser på besøk.

18.15: Kveldsmat

18.30: Pusse tenner,på med pysj og i seng:)

Har det luksus, men blir nok verre til høsten tenker jeg...

Skrevet

Fire barn... to voksne.. (hvor av mannen jobber mye kveld og helg)

07.00 vekkerklokken ringer.. når mannen jobber dag, stikker han omtrent nå.. når han jobber kveld ligger han litt til. Jeg er hjemmemamma og står opp med mine barn.

barn vekkes, frokost spises, alle kler på seg..

08.00 To eldste går på skolen.. jeg og småunga koser oss med lego/bøker innelek

10.00 går ut på tur med mine to små...tar med niste som vi spiser rundt 11

13-14 kommer vi hjem fra tur.. pakker ut sekken.. (uansett om det er bibliotek, handletur, skogstur, frognerpark ol. så har vi med sekk og niste)

14.15 mine eldste kommer hjem.. vi drar på butikken alle sammen for å handle mat. (om vi ikke trenger å handle spiser vi litt ettermiddagsmat.)

ca 15 spiser vi ettermiddagsmat..

så Lekser..(innelek for de små) rydding/vasking/klesvask ol gjør jeg nå.

matlaging..

17. middag...

Etter middag/oppvask finner vi på noe kos alle sammen.. enten ute eller inne.. evt. fritidsaktiviteter foregår også som regel nå...(har to barn som er med på en aktivitet hver på ettermiddagen 1 gang i uken) om jeg skal på trening selv, gjøres også det nå.

20.00-21 00 legging av mine barn

Når barna er lagt er det litt tv-titting/lesing/sying/maling/trening i kjelleren/osv som står for tur.. (egentid med andre ord)

Vet det kommer til å endre seg om jeg begynner å jobbe, men foreløbig er jeg strålende fornøyd med hverdagen...

Skrevet

Her er det sønnen min på 5 år og meg.

Jeg jobber netter og studerer på dagen, så dagene varierer.. Men, nå ser de slik ut for eksempel:

- Kjøre i bhg kl 07.00

- Jeg være på praksistedet kl. 08.30 (lang kjørevei).

-Hente gullet kl. 15.00

-Handle

-Hjem å lage middag

-Spille fotball eller andre aktiviteter med sønnen min

- Kl. 18, se på barnetv, jeg rydder.

- 18.30 Kveldsmat

- 19.00 Kveldsbad, og jeg legger frem klær

- 19.30 Lillegutt i seng, og jeg vasker og ordner med klær

- 20.00 Jeg skriver på bacheloroppgaven og leser til avsluttende muntlig eksamen.

- 00.30 ferdig å lese, lager nå matpakke til neste dag

Dette er dagene hvor min sønn er hos meg. Er hos sin far 40 %, da jobber jeg netter, og er sammen med min sønn på ettermiddagene hos sin far og gjør stort sett det samme som ovenfor.

Skrevet

Akkurat nå er jeg sykemeldt frem til fødsel.

- Mannen drar på jobb og evt leverer sine barn i bhg/skole

- Jeg vekker mitt barn som skal på skolen og legger meg for å sove litt mer.

- Står opp, dusjer, lager meg frokost som jeg spiser til Dr. Phil.

- Ærender og gjøremål (hvis jeg har energi til det) gjøres før mannen kommer hjem fra jobb.

- Vi bytter på å lage middag.

- PC og TV frem til leggetid. De største barna lager selv matpakke og styrer seg selv.

- Mannen legger seg et par timer før meg.

Forferdelig kjedelig, men får nyte det mens jeg kan..

Skrevet

0630 gutten min våkner av vekkerklokka til samboeren min. Samboeren min tar gutten med inn på badet mens han dusjer steller gutten og setter han ved frokostbordet.

0700 står jeg opp å lager frokost til familien vi sitter lenge å koser oss ved bordet

0745 drar samboeren min på jobb.

fra 0800 og frem mot 0900 så leker gutten min og jeg på gulvet.

0900 sover gullet mitt en lur frem til 10.30 i mellomtiden steller jeg meg selv og rydder litt. Slapper av på sofaen.

1100 så er det lunsj for oss etter dette går vi ut å leker og kommer inn igjen i 1300 tiden. Da vil sønnen sove frem mot 15.00 og vi spiser et mellommåltid etter at han våkner. Jeg tar resten av husarbeidet mens gutten min "hjelper" til.

1730 kommer samboer hjem og da spiser vi middag. resten av denne kvelden frem mot 18.30 går til lek på gulvet med sønnen vår.

gullet legger seg 1900 og vi voksne sitter å ser tv o.l frem mot 2300 da er det natta!

Sånn ca hver dag :)))

Skrevet

(har ikke fått babyen enda :) Så slik ser dagen ut foreløpig)

-når starter dagen?

Dagen min starter rundt ni, da jeg har vært oppe i løpet av natten for min nattlige tissetur, lufting av valp

-jobber du? Barnehage?

Er sykemeldt så her er det husvasken som gjelder og forberedelser til lillemann kommer.

-lange dager?

Legger meg rundt ti-elleve på kvelden da jeg liker å ha en fast soverutine om dagene :)

-hva gjør du etter jobb?

sykkemeldt..

-noe som gjøres i huset?

husvask, litt oppussing osv..

-når er barna i seng?

er inni magen fortsatt :)

-hvordan bruker du alenetiden din?

Ordner bilder, rydder i skap osv, data, filmer og avslapning:)

Skrevet

6.00 Mini våkner

7.40 morgenstell og frokost ferdig, tv-titting/lek

7.10 ordner oss til levering i bhg og er der ca 7.30

7.40 drar jeg til jobb (arb.tid 8-16.00)

16.20 henter mini og drar hjem

16.30-17.00 er vi ute og leker

17.00 lager middag og spiser ca 17.30

18.00-18.45 lek/barnetv/bad alt etter som

19.00/30 kveldsstell og sengetid

19.30 og utover er det rydding/tv/lesing/trening.

22.30 sengetid for voksne

Skrevet

05:30 Dagen begynner. Mannen og jeg småkrangler om hvem som må stå opp med minsten, som regel gjør jeg det bare siden mannen er huleboer om morgenen. Skifte bleie, lage grøt, gi grøt, vaske bort grøt.

06.30: Eldste våkner. Lage frokost til ham og meg. Setter på barnetv, plukke opp minsten hvert 5. minutt siden han faller og slår seg hele tiden. (Kan stå, men ikke sette seg ned igjen).

07.30: Mannen står opp. Eldste begynner å bli hyper og skal hoppe i sofaen, maser om alt mellom himmel og jord og er rett og slett en prøvelse.

08.30: Mannen kjører eldste i bhg, minsten og jeg går og legger oss. Er alltid utslitt etter disse 3 intense timene, mye mas, stress og krangling.

Minsten og jeg sover noen timer, så triller vi tur/ drar til byen/ drar på besøk. Orker ikke være hjemme, han er så grinete og kjeder seg for tiden.

16.30: Mann og eldste kommer hjem, vi spiser middag, ser på barnetv, leker. Kveldstell av minsten 18.30, i seng 19.00. Elsdte legger seg 20.00.

20:00 Vi faller i koma.

Har sjelden energi til noe som helst, så husarbeidet blir tatt i skippertak.

En vanlig dag hos oss.......gleder meg til minsten kommer i bhg så jeg får energien min tilbake.

Skrevet

Vi er to voksne og en hund :)

0655 Klokka ringer. Snoozer en stund før vi kommer oss opp....

0715 Vi prøver å komme oss opp.Hver sin tur å tisse, før vi deler badet og fikser oss samtidig.

7030 Vi har annen hver dag å gå med hunden. En av oss går tur, den andre gjør alt annet klart. Mat og vann til hunden o.l.

0755 Jeg går på jobb. Samboer er som oftest allerede kjørt.

1600 Kommer hjem. Går en kort tisserunde med bikkja. Lager middag, mens samboer ligger på sofaen... :) Jeg er kresen så velger å lage middagen hver dag. Så får jeg det på min måte :)

1830 En av oss går 1 time eller mer med bikkja. Den ander rydder og fikser leiligheten.

2230-2300 Vi legger oss. Ser litt TV og kjenner på magen i håp om å kjenne liv utpå magen :)

Skrevet

De dagene jeg jobber dag er jeg oppe kl. 06.15. Minsta vekker jeg 06.45. Kjører i bhg 07.15. Jeg begynner på jobb kl. 08. Eldste mann ordner seg selv og går på skole til skolen. Jeg slutter 15. Henter minsta. Er mannen komt hjem er han begynt på middag. Etter middag er det litt diverse i huset evt avslapping/leking. Kl 19 går minsta på badet. Eldste legger seg ca 20.30. Vi legger oss rundt 23.

De dagene jeg ikke jobber er det bhg på minsta kl. 09. Da får jeg gjort litt i huset og handlet og diverse. Ellers mye likt.

Skrevet

0700: vekkerklokka ringer. Vi voksne går på badet, begynner å stelle oss, ungene kommer stort sett ned et kvarters tid etter.

0740: kjører til jobb og bhg, mannen slipper av meg på jobb, og drar videre og leverer ungene. De er der ca 0800.

1500 (nå, siden vi har sommertid på nobb!): jeg drar fra jobb og henter ungene, svipper oppom jobb og henter mannen på vei hjem. Handler ofte på vei til bhg.

1630: middag

...resten av ettermiddagen går til rydding, klesvask, lek, tegning, dusjing av barn, kveldsmat, før de er i seng ca 1930.

2000: jeg stikker ut på joggetur en times tid. Deretter dusjing og slækking i sofaen med tv og laptop til det er natta rundt midnatt.

To barn (2 og 5), forøvrig, og som nevnt to voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...