InsomNina Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Bare litt nysgjerrig på dette. Jenta mi trenger bare ha fra ene puppen pr. måltid, er snart 4 mnd. Min mor sier at det skal godt gjøres om det fortsetter slik - det har hun sagt lenge. Men vet hun blir mett og hun legger godt på seg. Det går ca 2-3 t mellom hvert måltid på dag, og 4-5 på natt. Hva er statistikken her inne tro?
Fru Tuttemor Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Får fra det ene her også,går strålende det 3mnd
La vita è bella <3 Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Ammer bare fra det ene ved hvert måtid, mini er 3,5 mnd:) Med jenta mi så ammet jeg også bare fra ett bryst hele ammeperioden:)
Tøvsjura Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Vår snuppe er 3 uker gammel og spiser som oftest kun fra ett bryst pr.måltid, svinger litt, men. Vår mellomste spiste fra ett bryst pr. måltid i hele perioden jeg ammet, ammet henne til hun var ca 7-8 mnd.
mi9 Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Her er det nokk med en pupp i gangen :-) og stor fornøyd er hun med det! hun bli snart 4 mnd
Moosh Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Det første barnet mitt ville bare ha fra den ene puppen pr måltid. Barn nr 2 har gjort det samme frem til nå, men nå vil han plutselig ha fra begge puppene hver gang. Jeg har et bryst med mindre melk og han får dette først. Det virker som han tømmer begge puppene hver gang.
Snuppa + Spire Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Ammer fra begge hver gang - han er nå 8 mnd, og jeg ammer som oftest i forbindelse med annet måltid. Det har variert helt fra fødselen om jeg har ammet bare fra ett eller fra begge bryst men det har nå stabilisert seg på to, og det forventer han også. Typisk i en økeperiode har det gått fra ett til to bryst. Melkeproduksjonen er jo til en stor grad påvirkelig, så tror den tilpasser seg etter hvor ofte man ammer fra brystet... Hvertfall hos meg:)
QueenM Skrevet 19. mai 2011 #9 Skrevet 19. mai 2011 Hvor lenge ca ammer dere før baby'n er mett? Jeg har ei på snart 2 uker, er veldig usikker på hvor mye melk som kommer så hun får erstatning etter amming. Men lurer litt på hvor lenge jeg skal sitte å amme..Usikker på om hun kan bli mettet av det som kommer om jeg stter lenge nok.. vanskelig dette..
lillenims Skrevet 19. mai 2011 #10 Skrevet 19. mai 2011 Til maparepen: Jeg er ammehjelper, så om du (eller noen) ønsker mer personlig hjelp så er det bare å ta kontakt pr PM (dersom du MÅ ha svar innen kort tid er det bedre om du går via "kontakt en ammehjelper" på ammehjelpen.no, siden det ikke er alltid jeg er innom her). Det varierer veldig hvor lenge babyer dier, i gjennomsnitt så dier et barn på 2 uker i 30 minutter pr gang (tilsammen på begge bryst). Se http://ammehjelpen.no/artikkel/57/Ammingens-varighet Hvor lenge ammer du, maparepen? Gir du mye erstatning etter ammingene? Babyer kan spise 50-100ml uten å være sulte, bare fordi du kommer med noe de kan suge på (men de kan også spise 50-100 ml FORDI de er sultne, bare så det er sagt). Den viktigste indikasjonen på om barnet får nok melk er 5-8 godt våte bleier pr døgn, hell 0.75 dl vann på en bleie for å kjenne cirka hvor tung den er da. Dess lengre barnet får suge, dess mer melk vil det få i seg. Produksjonen er størst rett etter amming, og altså også under amminga fordi produksjonen øker idet barnet legges til. Derfor vil det aldri bli tomt, men etterhvert vil melka komme tregere og mange barn gidder ikke suge mer fordi det ikke kommer nok, eller de er rett og slett mette! Andre kan ligge leeeenge og suge og kose seg, og vil da få i seg littegranne melk hele tida. Dess lengre babyen har diet under måltidet, dess fetere er melka. Alt det andre i melka er ganske likt, men fettinnholdet øker utover i måltidet. Dette er fordi fettet sitter på innsiden av melkekjertlene, og når disse skvises sammen fordi brystet tømmes for melk (tenk deg en ballong som lufta går ut av) blir fettet også presset ut. Det er ikke noen magisk forskjell på "formelk" og "ettermelk", det går gradvis.
MBSS Skrevet 20. mai 2011 #11 Skrevet 20. mai 2011 Min lille dier på et bryst på dagtid og to-"tre" på kveld og natt
Lillegullet vårt <3 Skrevet 20. mai 2011 #12 Skrevet 20. mai 2011 Jenta mi vil bare ha fra ett bryst ho også. Ho er 7 mnd, men får nesten bare mm, for ho vil ikke ha annen mat. Allikevel er ho godt over gjennomsnittet både på lengde og vekt, så jeg regner med at ho får i seg nok )
laroos Skrevet 20. mai 2011 #13 Skrevet 20. mai 2011 Har aldri ammet fra mer enn ett bryst pr. måltid. Gjrode det slik i hele ammeperioden med eldste, og det blir sikkert slik denne gangen også. Har ikke merket noe behov for å mate fra begge.
Videlivi Skrevet 20. mai 2011 #15 Skrevet 20. mai 2011 På dagtid er ofte 1 side nok, men på kveldstid roter hun mye. Da bytter jeg side på henne når hun tuller for å se om det da er tomt, og hvis hun fortsetter å drikke da, så regner jeg med at hun er mere sulten. På dagtid tilbys hun det andre brystet også, i tilfelle hun er mer sulten, men det holder med den ene siden. Hun er 7 uker, og koser seg med puppen. Hun sovner ofte til det, og bruker meg som smukk. Ammingen tar fra 10 min til 30 min, alt ettersom når på døgnet det er. Vektøkningen var visst perfekt iflg legen på 6 ukers kontrollen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå