Gå til innhold

Gravid igjen...?

Barbarella og froskebarna

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

jeg har vært fraværende her en stund... Nå har vi fått lov til å prøve igjen etter blæremola, og det ser ut til at jeg kanskje ble gravid på 2. forsøk. Men jeg er så usikker... Kanskje noen kan hjelpe?

Venter mensen om to dager, men følte meg så gravid at jeg ikke trodde på det da blodprøven jeg tok på morgenen i går var negativ for graviditet. Tok en hjemmetest, og den var svakt positiv! Har til sammen tatt 4 tester nå, og alle er positiv, med sterkere og sterkere strek. Men hva betyr det da at blodprøven var negativ? Jeg skjønner ingenting...

Håper sånn at jeg er gravid! Har vanskelig for å tro at jeg ikke er det, men blir jo veldig forvirret av den negative blodprøven...

Er livredd for at det er noe galt!

Fortsetter under...

Hei Barbarella :)

Forstår veldig godt at du lurer på dette, for når du får positive grav.tester så må det være noe på gang ja. Har selv tatt blodprøve rett etter at jeg fikk en svak positiv test, og da viste blodprøven kun 7 hos meg. Så gravtestene idag er veldig sensitive, og slår ut på veldig lav hcg. Spesielt CB pluss testene og billigstrimlene.

Kan ikke svare deg på hva som skjer, men om du ikke får mensen om to dager så ville jeg tatt kontakt med lege for å ta nye blodprøve ihvertfall. Så får du ett svar på om det er stigning eller ikke. Det er uansett kjempe frustrende å gå sånn og ikke vite hva man skal tro...kjenner dessverre til den følelsen alt for godt. Men krysser alt jeg har for deg! Håper det er noe flott på gang :)

klem

Tusen takk for svar, begge to.

Jeg tester fortsatt positivt. IKM er i dag, og TR har ikke dukket opp. Så jeg er nok gravid! Men jeg synes ikke testene blir så mye sterkere som jeg skulle ønske. Men så er det jo fortsatt veldig tidlig, da. Har aldri testet positivt så tidlig før (3 dager før IKM), så jeg vet ikke hvordan det skal være. Tidligere har jeg aldri fått positiv test før dagen etter IKM, og da har det blitt en del sterkere for hver dag.

Bruker teststaver fra billige-tester.no. Sjekket på nett, og de er visst utrolig sensitive. Prøvde med et nytt merke i dag, og da var streken mye svakere. Det kan jo enten være fordi hCG er på vei ned, eller fordi disse andre testene er mindre sensitive. Jeg er helt vrak! Går med bind hele dagen i tilfelle jeg skal begynne å blø, og sjekker på do HELE tiden. Har dratt for gardinene i stua slik at jeg kan sjekke uten å reise meg når jeg sitter på sofaen.

Jeg drar til gynekologen min mandag og ber om blodprøve mandag og onsdag, for å sjekke at det går opp som det skal. Og så har jeg time hos ham onsdag, da får jeg forhåpentligvis svar på en del spørsmål.

Nå lurer jeg på hvordan jeg skal takle ventingen! Hjelp...

Jeg er faktisk veldig kvalm allerede, det synes jeg er litt rart. Har også veldig mye vondt i korsryggen, som om TR kommer. Husker ikke hvordan det har vært i mine andre svangerskap, og blander veldig sammen hva som skjedde når! Har aldri mistet før uke 6 før, så det er nytt for meg om noe går galt allerede nå.

Skal til fastlegen mandag. Hun har tidligere sagt at neste gang jeg blir gravid bør jeg kanskje sykmeldes fullt fra dag 1. Vet ikke helt hva jeg vil, noen synspunkter på dette?

Åh, kjenner igjen de tankene og følelsene dine, sjekke - kommer den eller ikke.... Tenk at jeg er gravid - det er nesten så en ikke tror det. Men du er det og prøv å slappe av på det, vet at det ikke er lett!

Jeg vil anbefale deg å bli sykemeldt fra 1. dag, de gangene hvor det har gått bra med meg, har jeg vært sykemeldt fra dag en. Jeg har klart da å ta mer vare på meg selv, slappet av og sovet når jeg har villet og ikke trengt å tenkt på jobbben. Det er kanskje lettere for å anstrenge seg og være redd for at noe kan skje om du går på jobb. Det sies at det ikke er skadelig og at graviditet ikke er en sykdom, men da har de heller ikke erfart å mistet flere ganger på rad!! Så mitt råd er at du sykemelder deg og slapper av, plei deg selv og gjør gode ting med deg selv:-)

Takk, lykke73.

Testene er litt mye sterkere, og TR har holdt seg unna. Så det er vel ikke noen tvil. Har tatt blodprøve i dag, skal ringe nå snart for å få resultatet. Er skikkelig nervøs!!

Skal ta ny blodprøve onsdag for å se om stigningen er tilfredsstillende. Det er vel ikke noen tvil om at jeg er gravid, men jeg er kjempenervøs for at blodprøven skal være negativ!

Jeg har vært hjemme fra jobb i dag, takler ikke å sitte der og lure på om jeg blør hele tiden. Time hos legen i ettermiddag, får høre hva hun sier om sykmelding da. Tror faktisk jeg tar imot det, i hvertfall de første par ukene. Hvis vi kan utelukke exu og se hjerteslag så kan jeg sikkert roe ned LITT i hvert fall.

Lille Diamant, du er kommet langt nå!! Så godt å se! :)

Annonse

Krysser alt for at blodprøven din er positiv! Husker selv når jeg drev og ringte legekontoret denne gangen for å få svar på hcg-prøver...var helt nervevrak hver gang, og var så negativ som det gikk an å bli på forhånd. Men en gang må det gå bra, og håper det er din tur nå! :)

Venter spent på oppdatering fra deg...

Jeg har begynt på min 17.uke nå, og det hele er veldig uvirkelig..er forsatt redd, men prøver å tenke positivt hver dag. Og har begynt å kjenne små bevegelser,så det gleder meg veldig :):)

klem

HCG er på 51! Jeg tenkte først at det er litt lavt, men etter litt googling fant jeg ut at det er egentlig rett under snittet for 15DPO. Nå blir det veldig spennende onsdag...

Jeg ble 50% sykmeldt inntil videre. Tror nok det er godt for meg å jobbe delvis, men ha rolige og korte dager. Har forklart situasjonen for sjefen for lenge siden, så han er ganske forståelsesfull.

Jeg mente forresten selvfølgelig at testene er BLITT mye sterkere, hehe :)

Så herlig med spark, Lille diamant! Jeg husker selv da jeg første gang kjente spark (og var sikker på at det var det det var), fantastisk følelse :)

Da skal dere sikkert snart på ordinær ultralyd også da?

Takk, Vilja80 :)

Hcg i går (48 timer etter forrige) var 205. Det er en firdobling i stedet for dobling... Burde jeg være bekymret? Er så redd for ny blæremola.

Vet at det ikke er høye verdier nå, men om det fortsetter å firdoble seg så blir det veldig høyt etter hvert!

Jeg har ringt gynekologen, og han skal visst ringe meg tilbake (snakket ikke med ham i sted). Han synes sikkert at jeg er hysterisk, men jeg trenger bare å høre hva han synes om dette tallet.

Noen som vet noe om dette? Han pleier ikke å ringe tilbake før det har gått noen dager, så håper på noen innspill...

Signerer Gullis sitt innlegg. Jeg har ikke peiling, har aldri fått målt hcg i mine svangerskap, men jeg kjenner godt igjen frykten. I dette svangerskapet var jeg overbevist i mange uker om at det kom til å gå galt igjen. Men det er mange eksempler her inne på at det plutselig kan gå bra. Og sannsynligheten for at du har en ny mola er jo tross alt forsvinnende liten. Men jeg forstår som sagt veldig godt frykten din, når man har gjort seg så mange dårlige erfaringer tidligere, er det vanskelig å tro på at alt faktisk kan være i orden.

Ønsker deg lykke til gjennom disse vanskelige ukene. Hold oss oppdatert!

Tusen takk for svar og for at dere heier på meg :)

Gynekologen synes stigningen så bra ut, så jeg må jo bare prøve å roe ned litt og tro på at det går bra. Klarer ikke helt det ennå, men jeg har faktisk klart å tenke på andre ting de siste dagene. Ikke mye jeg kan gjøre med det frem til ultralyd om en uke.

Har fått Fragmin sånn i tilfelle, selv om koagulasjonstestene ikke viste noe. Synes det er utrolig godt å gjøre noe annerledes denne gangen, selv om det ikke er sikkert det utgjør noen forskjell.

Setter virkelig pris på god oppfølging, håper alle som har mistet mange ganger får samme oppfølging...

Annonse

Så godt å lese at stigningen var fin! Forstår veldig godt at du er bekymret, med tanke på hva du gikk gjennom sist. Det er nok en form for beskyttelse av seg selv og..man tørr ikke glede seg før man vet at det er en normal graviditet. Men min hcg-stigning i dette svangerskapet stemte overrens med tvillingsvangerskap, selv om jeg kun har en i magen :) så kroppen gjør det som er naturlig for den, og man kan ikke alltid sammenligne med gjennomsnittet for hcg-nivåer har jeg lært. Men vet hvordan tankene spinner avgårde på egenhånd :S

Kjempe flott at du får god oppfølging denne gangen, det hjelper nok veldig på :) er enig i at alle som har mistet flere ganger burde få det, og håper det blir bedre ettersom legene lærer mer om "diagnosen" vår.

Håper det går kjempe fint denne gangen, for jeg skal ihvertfall stå på sidelinjen og heie på deg! :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...