Gå til innhold

Salmiakklukt av urin (barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket at det lukter veldig stramt av urinen til jenta mi på fire år, er nesten som å stikke nesa i en salmiakkflaske.. Tenker om det kan være UVI, men hun har ingen smerter når hun tisser. Klager litt på smerter i magen, men det virker som det kommer og går. Er ellers i god form. Bør jeg ta henne til legen for en sjekk eller er dette vanlig?

Fortsetter under...

Skrevet

Mener du amonikklukt? Denne lukten kommer når barnet (og voksne) trenger mer drikke. Kanskje barnet ditt drikker for lite væske.

Skrevet

Sier som hun over, datteren din får sikkert i seg for lite væske. Er urinen mørk også?

Skrevet

Salmiakk/amoniakk, det lukter vel omtrent det samme? :)

Lukten var i allefall veldig stram! Mulig hun hadde drukket lite, men vanligvis drikker hun god - er ofte tørst. Får se det an et par dager om det gir seg. Takk for svar i allefall :)

Skrevet

Jeg har i allefall ikke notert meg at den har vært mørk. Skal følge litt med på det. HI

Annonse

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du skal se dette an. Noe er galt. Ring å snakk med legen henne i dag. Jeg er helt sikker på at du blir bedt om å ta henne med for urinprøve. Hvis ikke insisterer du på å komme.

Skrevet

Enig med NN 10:39

Du bør absolutt kontakte lege. Dette er en lukt som kan oppstå ved nyresykdomer. Ikke for å skremme deg altså, men få det sjekket hos en lege for å evt. utelukke alvorlig sykdom.

Skrevet

kontakt lege.. amoniakk lukt av urin og tørste kan også være tegn på diabetes...

Skrevet

Er du sikker på at lukten kommer fra ny urin, hvis hun skvetter litt i trusa mellom dobesøkene kan det fort lukte slik. Gammel urin lukter ofte salmiakk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...