Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Har merket at det lukter veldig stramt av urinen til jenta mi på fire år, er nesten som å stikke nesa i en salmiakkflaske.. Tenker om det kan være UVI, men hun har ingen smerter når hun tisser. Klager litt på smerter i magen, men det virker som det kommer og går. Er ellers i god form. Bør jeg ta henne til legen for en sjekk eller er dette vanlig?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Mener du amonikklukt? Denne lukten kommer når barnet (og voksne) trenger mer drikke. Kanskje barnet ditt drikker for lite væske.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Sier som hun over, datteren din får sikkert i seg for lite væske. Er urinen mørk også?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Salmiakk/amoniakk, det lukter vel omtrent det samme? Lukten var i allefall veldig stram! Mulig hun hadde drukket lite, men vanligvis drikker hun god - er ofte tørst. Får se det an et par dager om det gir seg. Takk for svar i allefall
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Jeg har i allefall ikke notert meg at den har vært mørk. Skal følge litt med på det. HI
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Nei, jeg synes ikke du skal se dette an. Noe er galt. Ring å snakk med legen henne i dag. Jeg er helt sikker på at du blir bedt om å ta henne med for urinprøve. Hvis ikke insisterer du på å komme.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Enig med NN 10:39 Du bør absolutt kontakte lege. Dette er en lukt som kan oppstå ved nyresykdomer. Ikke for å skremme deg altså, men få det sjekket hos en lege for å evt. utelukke alvorlig sykdom.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #9 Skrevet 19. mai 2011 kontakt lege.. amoniakk lukt av urin og tørste kan også være tegn på diabetes...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #10 Skrevet 19. mai 2011 Er du sikker på at lukten kommer fra ny urin, hvis hun skvetter litt i trusa mellom dobesøkene kan det fort lukte slik. Gammel urin lukter ofte salmiakk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå