bokblomst Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Min lille pike blir 4 mnd i morgen og har i det siste forandret seg i væremåten. Hun nekter plutselig å ligge alene på gulvet eller under babygym'en, og begynner å sutre bare sekunder etter jeg går bort fra henne. Så da ender det opp med at jeg må sitte og underholde henne _hele_ dagen! Hun er generelt i dårlig humør, og sikler og tygger mye! Kan det være tenner? Dessuten har hun plutselig blitt veldig dårlig til å ligge på magen. Før kunne hun ligge slik en liten stund, og støttet seg kjempefint opp med armene. Nå glipper armene ut til siden så fort jeg legger henne på magen. Er det flere som har hatt det sånn, eller vet om det er normalt? Føler liksom at hun har gått litt tilbake i utviklingen... Hun har også begynt å rope og gripe ting med begge hender - kan det være at hun er så opptatt med det nye at hun har "glemt" hvordan hun skal ligge på magen? Merker jeg er litt stressa for akkurat dette...
Adrianne1 Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Min lille gutt er også 4 mnd, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver Synes til tider at han var flinkere og mer tålmodig til å ligge på magen da han var 3 mnd. Han har nettopp hatt en periode hvor han ble kjempesint av å ligge under babygymmen, men dette ble bedre da mamman innså at han ble sint av at lekene ikke hang langt nok ned til at han kunne pakke dem i munnen Ellers har han de siste ukene begynt å hyle/kjefte når han bllir lagt på gulvet (og av og til ellers også). Stor sett tar jeg han ikke opp når han driver med dette, for han gråter jo ikke. Men han blir straks mere fornøyd når han får selskap på gulvet...
Canari Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Hei, tror nok dette er normalt. Det har med utviklingen og det at de blir mere oppmerksomme på ting rundt dem o gjøre. Å ligge i "flyveren" gjør dem sterkere i ryggen, slik at hun etterhvert bedre klarer å sette albuene og hendene under seg. De fleste er gjennom den fasen. Hos min første varte den fryktelig lenge, men hun er tøff og rask nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå