mastermind Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Legger de fortere på seg enn av mme,eller blir de bare mer mett? Har en gutt på snart 4 mnd, greier seg bra på mme, men vil gjerne ha mer. Helsesøster ba meg ikke gi mer mme i døgnet før neste gang vi skulle på kontroll (men for all del, jeg gir det han trenger). Hun sa også at dersom jeg ville teste med fast føde var det lurt å ikke gjøre det før en helg mtp magevondt, så det var ikke uaktuelt. men vil vente med smaksprøver til han er 4 mnd, men lurer altså på om han da kommer til å legge mye på seg eller hva (det er vekten hun ikke vil skal gå for mye opp siden han får mme) Litt hysterisk helsesøster, jeg siler ut det jeg vil høre og ikke, men prøver å ikke gjøre henne alt for stressa
enits40 Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Vekta på min lille har økt mer med grøt, han er 6 mnd. I begynnelsen fullammet jeg, og da økte vekta med ca. 100 g per. uke. Så begynte jeg med en flaske mme om kvelden, og da økte den til 150 g per. uke. Etter at vi begynte med grøt, har den økt til 200-250g per uke.Jippy! Endelig slipper jeg å bekymre meg over den hersens vekta! Han får to grøtmåltider om dagen og ellers bare mm, for flaske på kvelden orker han ikke lenger etter grøtmåltidet.
Miss Snow Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Her føyk vekta i været da vi begynte med grøt! Hun la stort sett på seg akkurat det hun skulle fram til fire måneder, men ikke et gram ekstra. Mellom fire og fem måneder og oppstart med grøt gikk hun opp 1,2 kilo! Ingen problemer med magevondt heller. Hun har tålt alt som er, og faktisk har vi helt kunnet kutte ut malt for å få igang magen, som vi sleit med før grøtoppstart (hun får både mm og mme).
Pumba78 Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Min har gått opp 1kg på en måned etter at vi begynte med grøt!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Grøt inneholder mer kalorier enn MME, og gjør dermed at de legger mer på seg ja. Vi måtte begynne tidlig med grøt til eldstejenta, nettopp fordi vektoppgangen var for dårlig med bare flaske. Hvis man ønsker å holde igjen vektoppgangen har det derfor lite for seg å begynne med grøt tidlig, det vil vel heller ha motsatt effekt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå