<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Jeg har vært sykemeldt 50%siden januar og i mars gikk jeg ut i 100% sykemelding. Denne sykemeldingen går ut i slutten av mai og jeg skal egentlig ut i jobb igjen 1 juni- noe jeg kjenner ikke kroppen er klar for. Jeg skal ut i permisjon 4 juli så det er snakk om juni mnd dette. Legen min har sagt før når jeg har vært innom at jeg må bedømme det selv om jeg må være hjemme eller klarer gå på jobb for han kan ikke "se" på meg om jeg har smerter eller ikke. (ble først sykemeldt pga rygg og bekken) Har prøvd å få ny time til han, men alt er fult før 10 juni. Tror dere jeg bare kan ringe til han å be om å forlenge sykemeldingen? Er det noen andre som har gjort det?
NostraStoria Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Hva er det for et legekontor? Han må da kunne forlenge sykemeldingen din samme hvor fullt det er, du burde ha fått time sist du var innom slik at du kunne komme inn når sm gikk ut. Jeg hadde ringt å krevd å komme innom mellom andre pasienter for å forlenge sm. HI, du skal da ikke måtte gå ut i jobb igjen når du er så vond kun pga legekontoret ditt har fullt.
oink oink - mamma til 2 gutter Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Merkelig hvor fullt det skulle være da :-/ Jeg ville ringt og snakket med legesekretærene som tar tlf og sagt at sm går ut 1.juni og at du trenger forlengelse (har legen tlf.tid forresten? da kan du jo ringe han). Legesekretæren får gi beskjed til legen så blir det opp til han om han bare skriver ut, eller ønsker å få deg inn til time. Sm kan tilbakeføres også, så om du ikke får time før 10.juni så kan han gi deg sm fra 1.juni når du kommer til time. Bare viktig at han er klar over at du faktisk da har gitt "beskjed" og at han vet du ikke har vært i jobb.... Bør egentlig ikke være noe problem spør du meg. Når du har vært sm fra januar grunnet plager er det vel ikke så veldig vanlig (eller sannsynlig) at du plutselig er 100% arbeidsfør 1 mnd før permisjon......
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2011 Takk for svar dere! Han har tlf tid så da ringer jeg han etterpå å hører hvordan vi skal gjøre det.
Petrine +spire=❤ Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Jeg er sykemeldt 50% pga bekkenløsning. Jeg har avtale med legen om at jeg bare ringer ned å forlenger sykemeld når den går ut. Var til kontroll 16 mai nå å da mente han jeg burde tenke på 100%, men jeg sa jeg ville vente til denne 50% perioden er ferdig. Ønsker å være i jobb! Så blir det opp til meg å vurdere om jeg klarer å fortsette på 50% eller må krype til korset å ha 100%. Ring ihvertfall å snakk med legekontoret. De må kunne få til en løsning. Lykke til
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Hei:) vis ikke legen har time til deg skal di i skranka/resepsjonen skrive ut en fra datoen den går ut til legen har time..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Bare ring legekontoret, fortell de det at du er langtidssykemeldt og at du skal ut i permisjon 4.juli.. Mest sannsynlig så skriver de da ut sykemelding for resten av perioden!
summer85 Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Ettersom det er en sånn type sykmelding, altså bare en forelengelse, så kan du fint bare ringe til legekontoret og si du må ha forlengelse.. Da får de legen til å ordne en ny SM og du kan hente den neste dag.. ihvertfall er det slik det er her og det er slik jeg har gjort det hvis jeg ikke har hatt ny time. Men synes det er rart legen din ikke satte opp ny time til deg FØR sm din gikk ut.. det har det blitt gjort stort sett hver gang for meg, unntakk ett par ganegn hvor jeg da bare har ringt! Ring de å snakk med de du, så får du nok hjelp =)
<3 meg og den lille <3 Skrevet 19. mai 2011 #9 Skrevet 19. mai 2011 hei.. har vært sykemeldt en måned nå jeg også pga bekkenet, fikk ikke ny time når denne går ut.. han sa bare vi får se så tar du kontakt. så regner med det går ann å forlenge den via tlf. Det er de færreste som bli bra av belkkenløsning, bedre ja kanskje da man holder seg i ro men ikke helt bra. ville også ringt å snakkes med sekretæren, ikke at de bestaqndig er like villig til å være hjelpelig, men men verd ett forsøk:=)
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 19. mai 2011 #10 Skrevet 19. mai 2011 Håper det ordnet seg greit:)) Jeg har også vært sm først 40% ganske lenge, men så gikk jeg ut i 100%. Jeg har vært en tur på jobb i dag og levert min siste sykemelding:) Fikk nå fram til jeg går ut i permisjon 21. juni. Mine legetimer har falt seg slik at jeg har vært der omtrent når sm går ut. En gang måtte jeg ringe, og det var ikke noe problem.
StoltHønemor<3 Skrevet 19. mai 2011 #11 Skrevet 19. mai 2011 Bare ring legekontoret og si du ønsker forlenget sm. Siden legen allerede vet om situasjonen så skal ikke det være noe problem. Legen min forlenget sykemld min og jeg gikk innom og hentet den.. Verre enn det er det ikke
Phillippa Skrevet 19. mai 2011 #12 Skrevet 19. mai 2011 Jeg har ringt når det har nærmet seg at sykmeldingen har gått ut å sagt at jeg trenger legetime for å fornye sykemelding. Det har ikke vært noe problem å få rask legetime da. Det ordner seg nok for deg også, bare ring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå