Gå til innhold

får så mye pes over navnet vi vurderer til vesla.. :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner to som heter June og liker ingen av dem. Hun ene June er diger som ei matrone og banka meg opp da jeg gikk i 8.klasse. Hun andre er skikkelig trygde-Laila med tre unger med tre ulike fedre, er helge-narkis og ikke videre smart.

Har ingen gode assosiasjoner til navner June.

Hvorfor i alle dager diskuterer dere med andre navneval på jenta? Det har ingen noe med. Og dere burde holde det for dere selv til barnet er født. Og deretter fortellet at barnet SKAL hete June.

Dere åpner jo selv for diskusjun! Jeg er ikke så begeistra for navnet til niesa mi, men når de sier at barnet skal hete f.eks Trude, så begynner man ikke å diskutere navnet.

Annonse

DERFOR velger vi å ikke "offentliggjøre" navnet før babyen vår blir født.... Vi gjorde det med nr. 1, men ble klok av skade.

Men nr 2 sa vi ikke navnet før han var født og da ble det liksom: "Her er......" Da kunne de liksom ikke si noe.

Samme gjør vi med nr. 3. Vi har diskutert frem og tilbake navn...men ingen får være med i den diskusjonen selv om jeg vet mamma mener hun skal det.....

Mente at alle kunne skrive sine meninger om navnet ja, for jeg tror ikke på klarsynte ;)

Er litt greit å høre hva alt og alle tenker om navn man vurderer syns jeg, vil velge et navn som de fleste vil like. Også var det en som skrev at vi ikke burde diskutere det med noen, men vi har alltid hatt et veldig nært og godt forhold til besteforeldrene til babyen i magen så det falt naturlig å snakket om navn :)

HI

høres ut som mine svigerforeldre det her... dem klagd fra dag en på navnet vi valgte til mini (mathias).. svigerfar kom til og med bort til oss i kirken før dåpen og sa at det fortsatt ikke var for sent å bytte navn på den stakkars ungen.. ba han dra dit peppern gror og passe på seg selv.. det er deres barn og deres valg.. ingen har rett til å blande seg.

syns june er et fint navn jeg. ikke hør på dem og gjør det dere mener er best. er det navnet for dere så blir det sånn:):)

Annonse

Ikke ta det til deg! Selv om det kan vær vanskelig. I know :D

Ingenting galt med navnet.

Når jenta får navnet vil de skifte mening :D

Svigerfar sa her, at DET navnet vi hadde valgt kom han aldri til å bruke på jenta vår. For det var det styggeste han hadde hørt... hehe

Hvis hun kommer i Juni nå, hva med å kalle henne Juni?:)

Bare for å irritere familien?:P

Juni i cæsar er jo drittkul hehe..

Men seriøst, velg det navnet dere liker best, dritt i familien, er jo deres barn deres valg!!

Ja, er akkurat slik jeg tenker også! Det er jo et relativt vanlig navn, ikke Emma eller Ida, men ganske så vanlig.

De hadde ingen spesiell grunn til at de ikke likte det, annet enn at det virket som et veldig lavstatus navn og at det ikke "var pent og klassisk nok" som de sa :( De liker Sara, Kristine, Marie osv..

June er et veldig fint navn synes jeg !

har selv snakket med mine svigerforeldre ang navn, og det er enkelte av navnene jeg har sagt jeg liker best som de ikke er helt enige i, men som de sier; det er deres valg og vi kommer nok til å like navnet uansett hva det måtte bli, trenger bare å venne seg til det :)

Du finner nok aldri et navn som de fleste liker.... Smaken er som baken! Dere må bare finne det navnet dere syns er pent, og som dere syns passer til veslefrøkna, og gå for det!

Om besteforeldrene ikke er helt konfertable med navnet nå, så lærer de å like det etterhvert!

Jeg valgte også et navn på barnet mitt som besteforeldrene måtte "smake litt på", da ingen av de hadde hørt det før. .... men nå syns de det er vakkert og hun kunne ikke hatt et annet navn! Også er det super-stas, fordi vi får så masse komplimenter for navnet! :)

Jeg syns forresten June er fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...