Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg har nettopp vært gjennom en hjemmeabort etter å ha ved UL oppdaget tom fostersekk der utviklingen hadde stoppet omkring uke 6. Selv var jeg (og kroppen) i uke 11. Måtte hjem og sette cytotek og alt gikk bra slik jeg ble informert. Men jeg fortsetter å blø og det er ganske slimete og iblandt kommer det store klumper ut og jeg har kraftige kramper i magen. Nå er det 16-17 dager siden jeg tok cytotek og lurer derfor på om det kanskje er litt lenge å blø. Jeg føler meg også ganske sliten og har mye vondt i hodet, så har begynt å ta jerntilskudd pga blodtapet. Bør jeg kontakte sykehuset og be om ny UL for å se om alt er kommet ut? Hva med utskrapning? Jeg vil jo bare bli ferdig med dette så kroppen kan bli nprmal igjen, og kanskje også gravid igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143240095-cytotek-hvor-lenge-bl%C3%B8dde-dere-redd-det-er-mer-igjen-der/
me5 Skrevet 19. mai 2011 #2 Del Skrevet 19. mai 2011 god morgen.... håper det står bra til med deg..... jeg har hatt 2 ma og begge gangene var det ment at jeg skulle ha cytotek og da fikk jeg med det samme ny time til ul om 14 dager..... trodde det var obligatorisk...... så jeg hadde forlangt en ul ja...... men det kan hende at det er andre rutiner om det er i uke 6.... jeg overhørte en tlf samtale (gyn. hadde legevakt) der ei hadde begynt å blø i uke 6 og da sa gyn at det ikke ble utført noen utskraping eller noe i uke 6 så det gikk sin gang..... men da hadde det allerede startet etter som jeg skjønte.... så det kan jo hende om din graviditet var i uke 6 at det da ikke gjøres noe....??? men jeg hadde forlangt en ul.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143240095-cytotek-hvor-lenge-bl%C3%B8dde-dere-redd-det-er-mer-igjen-der/#findComment-143240127
Mamma til to guttegull Skrevet 19. mai 2011 #3 Del Skrevet 19. mai 2011 Hei kjære du! Så synd at du har mistet. Det er så trist. Håper du har noen rundt deg som du kan prate med og som kan ta seg litt ekstra godt av deg nå. Jeg satte cytotec fredag 15. april og hadde selvfølgelig veldig sterke blødninger samme dag. Hadde vanlige mensblødninger i en drøy uke før det gikk over til spotting/farget utflod i to uker. Følte jeg holdt på i en evighet. Tirsdagen etter at jeg satte cytotec var jeg på sykehuset for ny UL. Der fikk jeg vite at alt så bra ut; ingen rester og livmor hadde trukket seg godt sammen (jeg hadde vært 8-9 uker på vei - hadde sett et bankende hjerte). Jeg hadde noen dager med endel slim og noen klumper, og for to-tre uker siden hadde jeg smerter/ubehag i magen eller muligens den ene eggstokken. Vil helt klart råde deg til å ringe sykehuset og be om en ny UL. Jeg gjorde det da jeg fikk smerter. Fikk da vite at jeg kunne blø mer og mindre i flere uker og at smerter/ubehag ikke er uvanlig. Synes du skal "kreve" å få komme inn. Du trenger å "bli ferdig" med dette. Det er jo noe psykisk i det å vite at alt er ute og at blødningen stopper. Man trenger å sette en strek og legge det bak seg. Ikke misforstå, det er jo fortsatt tungt og trist, men på et tidspunkt må man gå videre. Ønsker deg lykke til og håper du få en ny undersøkelse, kan senke skuldrene og at en ny spire sitter i løpet av sommeren ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143240095-cytotek-hvor-lenge-bl%C3%B8dde-dere-redd-det-er-mer-igjen-der/#findComment-143240199
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå