vivvi_90 Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Lillegutt har slukt alt han har fått av grøt og jeg har lyst å gi han litt grønnsaker, evt. en porsjon til med grøt. Kan jeg det etter en uke med små porsjoner ( lager av 2-3 ss vann) tynn grøt?? Han får grøt på kvelden, og virker sulten etter noen av måltidene på dagen. Gir dere bare kokte, moste grønnsaker, eller blander dere de med mm/mme??
mariabee Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Vi begynte vel ganske raskt med både middag og frukt vi etter at vi introduserte grøten. For jenta vår var veeeldig interessert i hva vi puttet i munnen og ville gjerne smake. Så her er opplegget vårt hittil: Begynner straks med grøt til frokost halv ni-ni i tillegg til mme. 12: fruktmos (ofte banan for det er favoritten) og mme 15: hjemmelaget middag, hittil har det blitt potet-gulrot mos, blandet ut med vannet jeg kokte det i. Fryst ned i avent bokser og tar opp en for dag. 18: grøt og som regel vil hun ha mme.. Men ofte vil hun ikke ha melk. Får vann til alle måltidene og etter soving:)
1jente2gutter Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Hvor gammel er barna deres? Har begynnt med grøt til frokost til gutten på 3 md og 3 uker,og lurer på hvor fort jeg kan gi neste måltid med fast føde? Om noen også vet om en kan fryse ned Hitt sine fruit break beger i prosjonsposer da gutten ikke vil spise så mye til å begynne med.Er ikke så kjekkt å ¨kaste nesten fulle beger hver dag.......
vivvi_90 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2011 Gutten min er 4 mndr. og en uke Jeg også lurer på det. Tenkte å kanskje gi litt frukt/grønsaker etter en ukes tid? Har ingen erfaring med disse frukt begrene, men rekner med at de kan fryses. Det meste kan jo det
mariabee Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 vi Begynte vel rett over 4mnd, nå er hun 5.5 Fryser ned som isbitterninger vi, potet, gulrot, kålrabi osv mos også blander
kinaputten Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 går sikkert helt fint å fryse hipp sine moser
kinaputten Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 har akkurat oppdatert bloggen min litt, lagt inn noen tips for frysing og oppbevaring av babymat i tillegg til oppskriftene som er der fra før http://mamma-i-eksil.blogspot.com/
Flaggermusa Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 Her får mini grøt til frokost og kvelds og frukt rundt lunsjtider Han er 4 mnd og 2 uker. Begynte med grøt for 2 uker siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå