Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

herregud... jeg er 6+5 på vei og har aldri likt salami noe særlig.. men nå før jeg leste her har jeg jo spist masse av det... synes plutselig det var så godt da.. huff... ikke spist nå den siste uka,, men hvor farlig er det? typisk vett, ikke spist det før men når jeg ble gravid så dytter man det i seg.. visste jo ikke at jeg var gravid heller før for 2 uker siden.. hmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;) gratulerer med den lille..

Men du, jeg tror ikke det er svært farlig å spise salami;) jeg gjorde det med førstemann, og det var bare godt syntes jeg;) hihi

det er sunt fett vettu;) så det gjør jo ingenting for kroppen og babyen å få det;)

lykke lykke til;)

Skrevet

Hovedregelen er vel at man skal være litt forsinket hvis det nærmer seg utløpsdatoen på pakningen. Men hvis du blir usikker kan du jo steke den litt i panna, for listeriabakterien tåler ikke varme :)

Skrevet

Det e ingen problem å spise det, gjorde det sist og gjør det nå. Det er hysteri og legge bort all mat bare pga graviditet. Mye blir oppdiktet.

Du skal ikke spise muggost og enkelt fiskearter, men dette kan du gå å lese om på mattilsynet si hjemmesia...Hold dæ t ka lege/jordmor sier og hva som står på troverdige sider...Finnes masse rare meninger på nettet :P

Skrevet

Dette går helt sikkert fint, men spekemat er noe av det man ikke skal spise som gravid. Det er ikke oppdiktet, det står på Mattilsynet sin side...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...