Gå til innhold

forstår ikke min 3 mnd gamle gutt..:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han gråter så fort vi kommer inn på soverommet..akkurat som han ikke vil legge seg for natten..

For og oppsummere kortest..

Har hadd leggerutine siden han var 6 uker ca,har regulert leggetiden fra klokken ni til nå klokken halv åtte åtte siden vi så at klokken ni ble for sent for han.

Han har bestandig hatt kveldsvondt i magen,luft osv..da han var mindre skreik han før leggetid rundtom,litt variert tidspunkt,men som regel sovnet i stua så har vi bære han opp i senga eller skreket ferdig i stua å så har vi gått opp å lagt han(samme tidspunkt hver dag),

i våken tilstand eller i sovende tilstand,alt etter som, så sovet godt resten av natten bare avbrutt av mating..

siden han var litt over 2 mnd så har han begynt skrikingen når vi legger han i sengen sin..

gjort øvelser så han har fått ut lufta og så har han sovnet og sovet godt resten av natta,bare avbrutt av mat..

men i de siste dagene så har han grått med en eneste gang han treffer sengen,nå gråter han bare han kommer inn på soverommet..

blir jo bare verre og verre nå virker det som..

han ser livredd ut når jeg legger han ned..

sitter bestandi hos han til han sovner,trøster etter beste evne,sovner til slutt men hvorfor begynner han å gråte ? hvordan få leggingen til noe positivt ?

eller går ikke det når de er så små ? sovner så fint i vogna og ellers der han sovner på dagtid uten noen gråting..jeg blir så oppgitt når han gråter å tårene renner å han ser heelt vettskremt ut..gråter jo nestn jeg også der jeg prøver å trøste..senga har jeg ordnet slik at det er "trangt" å koslig slik som i vogna og det er svalt og mørkt på soverommet,,kan han være mørkredd av noe slag..? har jo hatt dagslys der også innimellom men har grått like mye da..

Noen som har tips ?eller har det likens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere prøvd å sette på et lite lys om kvelden og henge opp en leke eller en bamse han kan se/ta på?

Jenta mi var sånn som gutten din. Vi måtte bare ta opp og trøste og hver gang hun roet seg ble hun lagt ned igjen. Gjorde dette maaaange ganger og til slutt ble hun lei og sovnet. Men med gutten min på 4 mnd er det helvete. Han hyler noe helt forferdelig og roer seg ikke.

Skrevet

Har nattbordlampen stående på hele tiden så det er jo ikke stummende mørkt der,ser jo godt i rommet..han ser jo meg og ansiktet mitt og slikt..

men har prøvd å avlede han med ting å se på men han enser de ikke,bare hylgråter og ser på meg..sitter og trøster han,gråter han ukontrollert så tar jeg han opp og bysser han men funker dårlig..roer seg litt men slutter ikke å gråte..ha funnet ut at å snu han på siden kan funke men da må det skje på rett tidspunkt,gjør jeg det på feil tidspunkt så øker gråten..blir så fortvilt når jeg ikke vet hvorfor han gråter.. av og til fiser han og roer seg men han får vel ikke automatisk luft når vi trer inn på soverommet..?

Har trodd flestparten av gangene at det er mageknip/luft men nå begynner jeg å lure på hva i all verden siden han gråter bare vi kommer inn på soverommet,snart begynner han vel å gråte når vi går opp trappa..:-(

Skrevet

Veldig vanlig at små babyer trenger byssing, kos og nærhet til mamma/ pappa for å klare å sovne- og jeg synes ikke noe om å la så små babyer måtte ligge å gråte seg i søvn. De begynner gjerne å gråte som en protest mot å bli forlatt/ lagt ned i sengen, og siden evnen til å roe seg ned etter et slikt følelsesutbrudd ikke er ferdig utviklet hos de små enda, trenger de hjelp fra oss for å klare å roe seg ned igjen. Så var jeg deg, ville jeg tatt ham opp av sengen, bysset og trøstet, og eventuelt latt han sovne i armene dine hvis han bare begynner å hyle i sengen. Husk at han er enda veldig liten og avhengig av mamman sin, og at dette mest sannsynlig vil gå seg til med tiden=)

Skrevet

Gir du siste måltidet på soverommet? Kan hjelpe hvis du ikke allerede gjør det, for da kan han begynne å forbinde rommet med mat og kos, og ikke få panikk med en gang dere går inn:) Kanskje han forbinder rommet med magevondt?

Skrevet

Tar han jo opp hvis han gråter mer enn sutregråt da så han ligger jo ikke å gråter seg i søvn alene i sengen sin..

men når han ikke roer seg så sovner han jo gråtende enten det er i armene mine eller i sengen sin,

da med meg sittende tett inntil med armene mine rundt han,

sitter jo ikke ved siden av sengen å bare ser på at han gråter..

Skal prøve ikveld og gå tidligere inn me han og sitte å kose litt før jeg legger han.. må få prøve å få snudd denne leggingen til noe positivt snart..syns jo så synd i lille gulle..får se ikveld hvordan det går..

Skrevet

Kjenner meg litt igjen her. Vi gikk fra å amme i søvne til å legge i våken tilstand ved ca 2,5 mnd. Det funket en uke,men så måtte vi bruke så mange forsøk at det gikk ut over vår egen overtid, og da fikk han sovne ved puppen. Nekter nå å legge seg selv ved 3,5 mnd. Har også sluttet å sove i vogna,, vil bare bli båret på tur. Skal han sove på dagen så er det enten i bilen eller på fanget mitt. Slitsomt, men vi venter litt før vi prøver legging igjen. Håper det bare er en periode...han er jo så avhengig av meg.

W

Skrevet

Fant ut hva som plaget min gutt...nevnte dette for helsesøster når jeg var å fikk vaksinert lillemann,hun sa at enten ville han rett og slett ikke legge seg eller så var han veldig følsom på å bli overtrøtt..at han ble overtrøtt fort..så da skulle jeg bare prøve,innførte et kvarters soving mellom halv syv og syv da han ska legges klokken halv åtte..gråt ikke et sekund da jeg la han :D *lykke* tredje dagen på rad nå uten et knyst.. jeei:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...