<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Tenkte ikke påat hun kanskje ikke burde fått mat med melk i enda. Hun er 7 mnd gammel. Mener jeg har sett middagsglass med fiskeboller fra 8 mnd?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Det går nok heeelt fint skal du se=) Det er ikke hovedsakelig pga allergi at de ikke skal ha melk, men pga svekket jernopptak hvis de får mye melk over tid. Så no need to worry!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2011 Takk for svar:) Blir litt oppgitt når jeg klarer å gjøre noe sånt. Vet jo at man skal vente med melk,men men.. Da kan jeg iallefall ta det rolig denne gang og vente litt til med melk i maten;)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2011 Ha ha utrolig hva små barn overlever;) Neida, tror jeg har blitt litt små hysterisk nå i mine "eldre" dager. Rart det der:) Hun sover søtt i sengen sin og ser tilsynelatende ut til å ha det veldig godt:)
mastermind Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Går nok bra. ifølge babyboken min fikk jeg skive med egg og melk til når jeg var 5 mnd... Mye som har endret seg på 30 år...
Puppen og lillemor Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 ingen fare!! Det spiller ingen rolle om de får smake på mat med melk i, eller om du bruker en bitteliten skvett melk i middagsmaten du lager f.eks. Men de skal ikke ha måltider som i hovedsak består av melkeprodukter, nettopp som det blir sagt over, fordi det hindrer jernopptak! Jeg lagde pasta med tomatsaus til snuppa her forrige uke (7 måneder) og da brukte jeg en liten skvett lettmelk oppi for å runde av smaken på tomatsausen litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå