Gå til innhold

Flere som er andregangs/flergangs her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er formen, og merker dere forskjell fra første svangerskap til dette??.

Jeg fant ut i dag at jeg er gravid, så har ikke rukket å tenke så mye over det, men har vel hatt mistanke noen dager. Har hatt mye stikking magen, og har vært uvel. Ellers lite, ja og så har jeg jo ikke fått mensen. Var skikkelig oppblåst i går, og mannen min sier at jeg var det forrige gang også. Men, jeg kan ikke huske det :) ( fortrengt sikkert :)) Forrige gang hadde jeg skikkelig spreng i brystene, men det har jeg ikke denne gangen. Foreløbig, men det stikker litt innimellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei : gratulerer så masse :) jeg har en gutt fra før som blir 4 til høsten og venter nr 2 i januar (om alt går bra da) håper jo det :) hadde ømme pupper 2-3 uker før jeg testet positivt, det hadde jeg sist også husker jeg.. ellers er jeg fryktelig tappet for energi, smågretten, og kvalmen har meldt sin ankomst.. kan ikke huske at jeg var så sliten 1. trimester med førstemann... mulig jeg ikke husker det.. hehe.har i tillegg hatt skikkelig mageknip i 3 dager.. tror det må komme av brus.. så har ikke drukket det i dag,, bare vann og det hjelper.. det var ikke noe problem sist... da drakk jeg endel pepsi max uten at det gjorde noe. men er vel like greit. .vann er jo sunnere. ;) så jeg synes det er masse som er annerledes egentlig, men kan jo være at det er glemt. :=)

Skrevet

Takk for det .) Gratulerer til deg også. Jeg venter også nr 2 i januar

(krysser alt jeg har for at det skal gå bra), og så har vi har en jente på 2,5 år.

Jeg var fryktelig trøtt, og grinete i forrige svangerskap, ihvertfall i starten. Ble fort kvalm og kastet opp flere ganger om dagen. Til slutt var det så ille at jeg kastet opp vann også, det var det jeg fikk i meg. Håper det ikke blir så ille denne gangen, og skulle det bli det, så vet jeg jo at jeg kommer meg gjennom det, og babyen får det den trenger. Ingen svangerskap er jo like, så det er en spennende tid framover.

Skrevet

Hei, andregangs her.. men føler meg som første pga at min datter nå er 9 år :o)

Her har det vært ømme pupper, oppblåst mage, kvalme, ohodepine og spotting.. vært på 4 ul allerede (pga mange tidligere aborter) og alt ser ut til å gå fint denne gangen:D

Er i dag 11 uker:o)) Førte møte med jordmor i morgen;o)

Skrevet

så spennende da :)har ikke ringt legen enda heller jeg.. er bare 6+5 i dag så tenkte å ringe til uka :) kunne tenke meg en tidlig ul også.. i uke 11 eller 12 eller noe, bare for å se at ting ser normalt ut ;)hadde blødning i 1 svangerskap, men det var ingen farlig blødning.. veldig skremmende. håper jeg slipper det nå. :) synes imidlertid at ukene går fort, fortsetter det sånn er de 12 første ukene unnagjort i en fei.. hehe. husker forrige gang synes jeg tiden gikk sååååå tregt,men med en 3 åring i hus og full jobb har man nok i bedrive tiden med.. lykke til alle sammen. blir spennende å følge hverandre,

Skrevet

Jeg har ei jente som blir 3 om noen uker og er nå i trass-alderen. Jeg tror derfor dette svangerskapet blir litt annerledes enn da bare pga at jeg nå må ta hensyn til henne også. Da jeg var gravid med henne var jeg også sliten på ettermiddagen, men da kunne jeg jo legge meg litt på sofaen! Nå føler jeg meg utslitt hele tiden! Jeg gleder meg til å få litt mer overskudd!

Ellers var jeg litt kvalm de første ukene denne gangen. Det er jeg ganske sikker på at jeg ikke var plaget med forrige gang!

Jeg håper jeg kanskje vil kjenne liv i magen tidligere denne gangen! Nå veit jeg jo hva jeg skal kjenne etter!

Skrevet

godt å høre at det er flere so mer slitne.. man skal jo liksom ikke kunne være det.. man er jo ikke langt på vei og bør jo tåle såpass føler jeg at mange mener... men jammen er det tøft nok synes jeg... konstant trøtt.. men men er jo sånn det er :) og er jo verdt det, men må si jeg savner det å kunne slenge meg på sofaen på ettermiddagen og sove.. hehe.. spesiellt tøft de ukene sambo jobber kveld/natt.

Skrevet

Godt å høre at det ikke er bare meg, er så sliten,trøtt å orker veldig lite, konstant kvalm, gleder meg til kvalmen er over å kan nyte å gå gravid :) er er 4 uker så det er noen uker igjenn :) Dere som også har det sånn, er dere borte fra jobb?

Skrevet

Hei, og gratulerer så mye. Jeg er også annengangs. er 10 uker på vei, og har en sønn fra før som blir 4 i desember(venter nr 2 i desember også).

Jeg har super ømme bryster denne gangen, det hadde jeg ikke sist, også er magen veldig oppblåst og man kan vel se at jeg er gravid uten klær(pakker meg inn i store klær for å skjule det for tiden).

Ellers er jeg mer sulten enn vanlig,blir lett kvalm når jeg blir sulten. Trøtt som en sokk, men får jo heller ikke slappet av like mye som sist nå som jeg har en fra før...men men. Det har begynt å bli litt bedre. Energien kommer tilbake kjenner jeg.

Masse lykke til på ferden!

Skrevet

Jeg var veldig trøtt forrige gang, så vidt jeg hang sammen, denne gangen har jeg ikke merket så mye til det, men det kommer vel. Foreløbig går det bra, men fortsatt tidlig. Våknet klokken fem i dag tidlig, fordi jeg var så innmari sulten, litt sånn jeg er kvalm fordi jeg er sulten. Veldig ulikt meg, for jeg greier egentlig ikke å spise så tidlig. Så da sto jeg opp, spiste, og nå er jeg kvalm, uten å være så veldig sulten :) Fikk hyperemesis sist gang, så kommer jeg meg unna det, skal jeg være fornøyd :)

Skrevet

Hei og gratulere alle sammen. Helt fantastisk og bære fram en til.

Jeg er ca 7 på vei, og har en datter på 14 mnd fra før ..

Denne gangen har kvalme kommet tidlig og føler med lite super , Forje svangerskap var perfekt . bare noe vondt i hodet .

Håper dere får et mest mulig perfekt svangerskap alle sammen.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...