Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg er dame og bruker størrelse 43 i sko. Nå har jeg så veldig lyst til å kjøpe meg bunad, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med bunadsko. Jeg har bare sett bunadsko opp til størrelse 41. Noen andre som har store føtter og hvordan har dere løst det i såfall?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har ikke altfor store føtter, men det første innfallet jeg fikk nå HVIS det ikke finnes bunadsko til deg er å finne sko som ligner bunadsko og sette på en brosje på fronten. Hvis du må strekke deg så langt som til herresko, få en skomaker til å endre på et par pensko til herre. Men det finnes sikkert sko til deg!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Oj, du står støtt da om ikke annet. Snakk med skobutikken, det må jo være mulig å bestille store bunadsko.
popsie Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Min mor har akkurat samme problem, men hun kjøpte seg nye bunadsko nå på fredag. Hos Simon Pettersen i Trondheim har de store størrelser bl.a bunadsko De sender til hele landet hvis du ikke kommer deg dit
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 hehe, det er da visst variasjon her i verden. Her tripper jeg rundt med mine 35,5 små føtter og sliter med å finne små nok sko Må titt og ofte snuse på barneavd Håper du finner sko, skjønner at det er vanskelig!
popsie Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Slike bemerkninger er ikke moro å få for oss som har store føtter Vi plages nok i hverdagen med å finne sko som passer oss. Jeg kan skrive under på at det ikke er noe gøy i det hele tatt å store føtter, skikkelig vanskelig og til tider flaut å handle sko som ser ok ut på foten. Å komme med slike kommentarer er som å si til en overvektig at vedkommede er feit!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 Tusen takk for tips! Da skal jeg jammen meg sjekke ut den butikken, må nok hamstre meg noen skopar da Mangler det meste innen sko, har bare gummistøvler og joggesko nå dessverre.. HI
popsie Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 De har mange nydelig sko der, både pensko og vanlige (og iknke så vanlige) sko Kjøpte selv ett par pensko der på mandag i str 42, og de så ikke store ut på foten en gang Betjeningen der er helt fantastisk og er veldig flinke
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #9 Skrevet 18. mai 2011 Vet ikke akkurat på bunadsko, men Eurosko har iallefall et utvalg damesko i store størrelser! Selv bruker jeg 'bare' 41, men merker ofte samme problemet da endel sko er ganske små og trange i størrelsen. Veldig få sko som finnes i 42. Men jeg har en venninne som bruker 43 i sko og derfor har jeg merket meg det lille spesialutvalget hos Eurosko...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #10 Skrevet 18. mai 2011 Kan du bruke bunad herresko? De er jo ikke så ulike.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #11 Skrevet 18. mai 2011 Sa tydeligvis en som ikke har erfaring med store føtter.
popsie Skrevet 18. mai 2011 #12 Skrevet 18. mai 2011 Mamma gjorde det før hun fikk tak i nye nå, men det er ikke det samme. herreskoen er mye bredere,uten hæl og har mer maskulint utseende. Det er heller ikke videre moro å må kjøpe herresko :/
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #13 Skrevet 18. mai 2011 http://www.brandos.no/damesko/c39/pagesize/99/size/43 Her har de 381 forskjelllige typer damesko i str. 43, dessuten er det gratis frakt og retur.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #14 Skrevet 18. mai 2011 http://www.storfoten.no/members/forhand1.html Værsågod. Her finner du vel det meste, siden du sa du manglet alt av sko. Store føtter er forresten ikke så ille. Verre med jenter på 150 med digre hender. hihi
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #15 Skrevet 18. mai 2011 Jeg er høy, tykk, har store hender og bruker 42 i sko. Jeg står støtt som fjell, men det er ikke så morsomt likevel. Trøsten jeg fikk i skobutikken var at det finnes damer som bruker størrelse 43 - som er enda vanskeligere å få tak i enn damesko i 42. Jeg vil gjerne prøve skoene før jeg kjøper dem, det er litt vanskelig å få sko som ser bra ut på meg i størrelse 42 ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå