Gå til innhold

Noen med erfaring med bekkeløsning????

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg begynner å kjenne bekkenløsning eller om jeg gikk for langt i 17.mai toget i går....:(

Er 2- gangs men hadde det ikke sånn første gang. Har vondt for å gå, akkurat som om jeg er støl og har vondt i "underlivet" på en måte og litt nedover i beina. Rare greier!

Høres dette kjent ut for noen? Må jeg da slite med dette resten av svangerskapet eller går det over med fysio? Håper det siste, er ikke halvveis enda:(

Fortsetter under...

Heisann =)

Jeg sleit med bekkenløsning første svangerskap og har fått det også i dette.

Det du beskriver er likt mine smerter. (Trenger ikke bety at du har fått bekkenløsning, men kansje en begynnelse på det?) Har en konstant stølhet/sårhet nedover i beina og vondt i lysk og ryggen.. Ta deg en tur til legen og han kan henvise deg videre til eventuelt fysioterapaut. Har du bekkenløsning med gangvansker, får du det dekket også, så da slipper du betale for behandling !

Lykke til videre =)

kan virke som du bør ta ting i litt saktere tempo, og ta dine forhåndsregler framover. du kan gjere mykje for å "utsette" ein evt bekkenløsning. hold beina samla (inni og ut av bilen, når du legg deg og når du står opp, ha ei pute mellom beina når du ligge, for å avlaste bekkenet...), ha ikkje beina i kors, kvil ikkje for lenge på 1 for, men stå gjerne og "vugg" litt,og la belastningen fordele seg på begge beina. Har sjølv hatt bekkenløsning i 2 svangerskap før- både foran og bak. No er eg halvveis med nr 3, og kjenner ingenting. MEN, eg tek mine forhåndsregler, for å holde bekkenet i sjakk. Håper du ikkje får det. ta gjerne ein prat med legen. de finn det ut ved enkle undersøkelser, og henviser evt videre til fysio. kiropraktor kan og anbefales. Har det låst seg er det og lett for at det blir vondt, og kan føre til BL. Dersom lege ikkje kan diagnostisere med Bl med gangvansker, er det uansett bedre å gå til fysio og betale de kronene, for å forhindre.

Lykke til!!

Gjest isimagen

Hei!

Jeg sliter med akkurat samme smertene som deg når jeg går mye. I følge min lege har alle gravide bekkenløsning i større eller mindre grad. På alle kvinner vil nemlig hormonendringene i kroppen føre til at bindevevet i bekkenet myknes opp og blir løsere - dette gjør at fødselskanalen blir litt større.

Det er kun et lite mindretall som opplever det vi anser som bekkenløsning - nemlig mer eller mindre invaliderende smerter - men de aller fleste gravide vil få både rygg og bekkensmerter under svangerskapet. Av en eller annen grunn er det ekstremt mye "bekkenløsning" i Norge, mens i de fleste andre vestlige land har gravide ikke engang hørt begrepet - noe som tyder på at det i Norge er blitt en "greie" som alle gravide kjenner etter.

Rådet jeg fikk - og som fungerer utmerket for meg - er å gå med korte skritt og holde beina samlet (f.eks. ut og inn av bil, ikke beina i kryss..) og trene opp ryggen. Turer i ulendt terreng er god trening for ryggen hvis du ikke trives på treningsstudio. Stort sett merker jeg ikke noe til smertene så lenge jeg unngår å gå eller stå lenge av gangen. Sko uten god demping og gange på asfalt eller flatt gulv gjør alt verre.

Lykke til!

Takk for svar alle sammen:) og takk for gode tips!!

I dag våknet jeg uten tegn til vondt noe sted så fant ut at da behøver jeg ikke ringe legen, MEN halv 4 idag, etter legekontoret stengte da begynte jeg å kjenne det igjen, mest på ene siden. Typsik!! Får ta det med ro i helgen og se det ann på mandag men vil være føre var. Synes det er lenge til termin 14.10.!!!

Lykke til videre alle sammen:)

Jeg har noen av de samme smertene... mye smerter nedover bena, men også nedover bak på rumpa når jeg har gått en stund... Liker det ikke, men får bare ta det med ro og se hva som skjer...

P.S., har forresten også termin 14. oktober! :)

Lykke til og god bedring!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...