Gå til innhold

Baby 5.5mnd vil ofte ikke ha mme etter grøt på kveldstid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gjør d noe?

Drikker vann etterpå, ca 10mml.

Men melk vil hun som regel ikke ha, sjeldne tilfeller.

Noen ganger våkner hun rundt kl 23 og da vil hun ha melk, andre ganger våkner hun til vanlig tid, rundt kl 02 som hun pleier.

Har et nattmåltid som er unnagjort på knappe 5min så det gjør ingenting. Sover etterpå til 6-7.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det gjør noe, så lenge hun blir mett så er vel det det viktigste. Kanskje du kan prøve å gi mme før grøt hvis hun ofte vokner i 23 tiden??

Skrevet

Ja tror nesten jeg må gjøre det, så kanskje vi klarer å slippe unna det ekstra måltidet. Enkelte dager vil jeg legge meg klokken ti, men føler omtrent at d ikke er vits for må opp igjen rundt elleve likevel.

Men om det ikke gjør noe å gi mme før grøt?

Skrevet

Vet ikke med mme, men jeg fikk hvertfall beskjed av HS at det var best å gi mm før grøten :)

Skrevet

Da min gutt var rundt 5-6 mnd så fikk jeg litt refs fra helsestasjonen fordi at jeg gav grøt først. Jeg var en av 6 jenter (vi er 6 jenter i barselgruppa) som gav grøt først så melk. Helsesøster mener at melka var viktigst, først melk, så grøt. Man tenker at barnet vil ha drikke, gi litt innimellom, spar ca 10-20 ml med melk, eller gi vann under grøtmåltidet, og etterpå.

Skrevet

Jeg hadde samme problemet, men med mm. For oss fungerte det bra å gi kveldsgrøten tidligere...så nå er det kveldsmat ca kl 17, og så pupp i 18-19 tiden rett før soving. Gir jeg grøt senere vil hun ikke ha puppen etterpå.

Skrevet

Samme her også. Baby har nesten kuttet ut flaska med mme etter kveldsgrøten...

Skrevet

jeg pleide å gi grøt i 17 tiden, melk når han skulle legge seg i 19 tiden. Eventuellt kan du jo gjøre det omvendt også, så kanskje den lille sover lengre før neste mating. Du må heller ikke glemme at det er masse væske i grøten, så du behøver iallefall ikke være redd for tørste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...