Einige Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Min lille er nå 3,5 mnd, og frem til for et par uker siden har nattsoving gått så fint. Hun legger seg 20-2030 og sovner oftest i løpet av et kvarter, og får mat ca. to ganger om natta, før det har blitt dag sånn 8-9. Men, de to siste ukene har alt blitt snudd på hodet. Hun skal ha mat oftere og oftere om natta, oftere enn om dagen, og morningene har blitt tidligere og tidligere. I dag toppet det seg da hun var klar for morgen kl 0415... Far rømte soverommet, og jeg lå i gode 1,5 time og kikka på babyen, som var lys våken. Hun skravla og kava i godt over 1,5 time før hun var sulten, og så sovna hun igjen. Hun sov så i en time, og så sto vi opp kl 8. På dagen sover hun en times tid sånn 3 ganger ca, + at hun helst sover en kortere dupp nesten rett før vi legger henne, dvs. hun sovner sånn i 7-tida om kvelden. Hun virker ellers våken og kvikk på dagen, ikke spesielt grinete - men hun KAN jo ikke våkne 0415, da er det jo fremdeles natt? Hva gjør vi??
Gjest Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Kanskje du skal vurdere å gi babyen din litt grøt snart? Min er 3,5 mnd og får to posjoner grøt pr dag allerede. Det hjalp oss, da rutinene ble snudd på hode. Det er i samråd med helsesøster, siden mini er en stor baby.
vivvi_90 Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Omtrent slik hadde vi det også.. Gutten vår sov i fra 19-04 så fikk han pupp, og sov til 7 igjen, helt i fra han var litt over en mnd. Dette snudde slik som hos deg da han var 3-3,5 mndr. Jeg begynte å pumpe meg om kvelden før jeg la meg, og gav han denne flasken i tillegg om kvelden før han la seg. Da sov han bedre igjen, men ikke slik som før. Begynte med smaksprøver på tynn grøt for fem dagen siden, og merker forskjell allerede:) Nå er han 4mndr. og en uke. Jeg hadde gjort som 2bøllefrø skriver og hørt med HS om du kan begynne så smått med grøt, evt. gi litt mme/pumpet mm i tillegg.. Det er mange som trenger litt mere mat rundt den alderen! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå