Gå til innhold

Noen som kan forklare meg hvordan jeg løsner eltekroken på min Kenwood Major ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Kenwood Major som har eltekroken stående på... Nå ville jeg for første gang på de 7 årene jeg har hatt den bruke K-elementet, men eltekroken sitter stuck,. Jeg har jo selvfølgelig ikke bruksanvisningen, og fant ingen ny ved hjelp av google.. Så anyone?? PLIIIIIS!

Fortsetter under...

Skrevet

Vri/skru den av, men kan jo hende du trenger hjelp om den har sittet der i 7(!!!!) år

Skrevet

Skulle si det samme som hun over, men husk å skru "feil vei" da. Ellers skjer det ingenting.

Skrevet

Skulle si det samme som hun over, men husk å skru "feil vei" da. Ellers skjer det ingenting.

Skrevet

HMmm Ok takk skal dere ha! Får prøve å lirke litt... Bruker den bare til brødbakst, men liker best å elte for hånd, derfor har den bare blitt stående. Skulle selvfølgelig fjernet kroken før jeg flyttet den inn i skapets skjul...

Skrevet

har du virkelig aldri tatt den av for å vaske den sikkelig?

Annonse

Skrevet

Dere som har den, hvordan får dere vasket skikkelig inni hullet som kroken er festet?

Skrevet

Alle løse deler blir vasket for hånd litt først, så i oppvaskmaskin.

Resten blir tørket av etter bruk.

Skrevet

Ser det ene svaret mitt ikke synes. Til deg som lurte: Jo da, jeg har selvfølgelig vasket den! Litt kjapp og løs i forklaringen i HI, hvis jeg skal være nøyaktig har den ikke vært i bruk på 6 år, siden vi fikk mange barn og den ikke var stor nok til brøddeigen lenger(det eneste jeg har brukt den til, forøvrig)

Før den tid var den i bruk en tre -fire år, så den er nok iallefall 10 år, men har altså stått ubrukt i de siste 6. Ren,men med eltekroken i.

Nå har også min (selvfølgelig) sterke mann prøvd, men den sitter som skutt fast. Har konkludert med at det nå er en Kenwood Major Eltemaskin jeg har, kan ta den i bruk om 10 år igjen, når ungene begynner å flytte ut og vi ikke trenger å bake 4 brød i slengen lenger. Helvetet får bo i boden inntil videre.

HI

Skrevet

Nå vet ikke jeg om det er gjort noen endringer på størrelsen i løpet av 10 år, men den som jeg har (også major) går det fint an å bake 4 brød i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...