Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker denne, det er jo samme blande måte som på NAN? synes jeg leser overalt at det er så tungvin blandemåte på denne? Men det skal jo blandes i pulveret ved 40 grader ca.. og det er jo som ved nan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaringer å dele? hvordan gjør dere det? Har ei som gulper masse og derfor prøver noe annet. hun er straks 2 mnd.. hipp ga utrolig mageknip så den prøver jeg ikke igjen

Skrevet

brukte collett på forrige mann, super fornøyd! ikke mer stress med den enn nan. kanskje det de tenker på er at man ikke får den ferdigblandet slik som man kan med nan.

lurt å gi litt ekstra maltekstrakt når du bruker collett, den kan gjøre magen en tanke hardere enn nan.

Skrevet

Bare blander den ut i 40 grader og gir den. Har forresten ferdige flasker med vann i kjøleskapet (som har vært kokt opp), som jeg tar ut, varmer i mikroen og så tar oppi pulveret.

Prøv fennikelte. Den hjelper på magesmerter og luft. Med mindre malt fungerer. Jeg hadde selv dårlig erfaring med den.

Brukte NAN på jenta mi og det var den eneste som var bra for henne. Hun sprutgulpet noe helt jævlig. Ca 5-6 ganger om dagen men hjalp på¨å begynne å gi rundt 10-20 ml med vann mellom måltidene og stoppe hver 20-30 ml for å rape når hun fikk melk. :)

På lillegutt er det bare Collett som er bra. Fikk MYE luft av nan og hipp.

Skrevet

Hvis du leser overalt at det er tungvindt å blande collet, så er det nok gamle meninger du leser. Collet har endret sin mme og skal nå tillages ved 40 grader akkurat slik som Nan. Tidligere skulle den imidlertid tillages ved 70 grader, men det er en stund siden, så jeg vil ikke tro den gamle typen er i handelen lenger.

:-)

Skrevet

Jeg bruker også Collett. (Har prøvd mye forskjellig ettersom mini hadde så mye luftsmerter. Denne har ca halvparten så mye laktose i, og det føler jeg har hjulpet!) Jeg gjør, som over her - koker opp en mengde vann. Blander avkjølt vann med pulver, men jeg varmer opp i vannbad (vet ikke hvorfor, egentlig. Når jeg tenker meg om så er det litt tungvint...) Det som er viktig om du bruker mikro, er at du varmer opp vannet først og blander i pulver etterpå:)

Skrevet

Gjør jeg noe feil eller er det mye skum i collett? etter man har tilberedet den så synes jeg det er ganske masse skum i flasken :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...