Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Er det noen som har menn som jobber offshore og har tatt med seg familien utenlands da? Dette er noe vi har snakket om og kanskje kunne tenkt oss! Noen her som har erfaring om det? Takker for svar igjen
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Min mann jobber offshore utenlands, men familien er i Norge:) Han jobber for et norsk firma, men riggene er jo ikke norske. Han blir utleid, og reiser verden rundt. Norske plattformer borer på norsk sokkel, Nordsjøen. Jeg vil tro han tjener lite ved å jobbe for et utenlandsk firma. For å ikke snakke om standarden på utenlandske rigger. Og hva skal familien gjøre i utlandet mens han jobber offshore. Høres ensomt ut. Jeg vet at offshorearbeidere i utlandet har flere uker ute enn nordmennene. En mulighet er at han jobber utenlands for et oljefirma. Men til slike stillinger blir man som regel headhunted. Og da leter dem gjerne etter noen som har noen år bak seg i oljebransjen. Mannen jobber ofte i land som ikke er sikkert nok til å bo i. Vil du bo alene i et muslimsk land? Eller i et uroligt Afrikansk land? Rikere midt-østenland er kanskje en mulighet, men som sagt man blir headhunted. Så finn et norsk firma som kan sende mannen på oppdrag er mitt tips!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Mannen min har alltid jobbet i norsk firma, tror det er lurest slik som 09.32 sier..da er det høyere standard og de ansatte blir tatt mer vare på. Samboeren min har mange ganger vært i afrika, og det er masse pirater og slikt..så de måtte ha sikkerhetsvakter med seg overalt osv osv..dette var før vi fikk barn, etter vi fikk barn har han fått seg 2/4 ordning i nordsjøen noe som er midt i blinken! Ellers så kjenner jeg endel som bor i utlandet, USA og Singapore...de skryter veldig av Singapore... Men husk at det er viktig å jobbe for et norsk firma da utenlandske har helt andre regler og lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå