Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er plaget av allergi, og tar allergipiller flere dager i uken.Men nå når jeg er gravid vet jeg ikke om det er farlig? Er så mange ulike råd.Noen sier det er skadelig å ikke ta,andre motsatt.Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke bruke vanlig allergimedisin når du er gravid, men hvis du er veldig plaget kan legen skrive ut medisiner du kan bruke på resept til deg. Tablettene du kan bruke heter Polaramin, du kan også bruke Lomudal nesespray/øyedråper (den eneste som er med denne nesesprayen/lyedråpene er at du må bruke de i en 14 dagers tid før du kjenner at de fungerer).

Hvis det er noe du lurer på ang. allergimedisiner du allerede buker/har brukt kan du lese om dette på www.felleskatalogen.no (under avsnittet Graviditet/Amming finner du den infoen du trenger).

Skrevet

Har det sånn som deg. Så jeg ringte legen og fikk resept på Polaramin tabeletter og Livostin nesespray og øyedråper. Fikk beskjed om at alt dette er trygt. Dette står også i pakningvedleggene. Fikk beskjed om at man blir VELDIG trøtt av Polaramin og at man derfor ikke kan kjøre bil på de. Jeg tok ut alle medisinene på resepten, men klarte meg heldigvis bare med nesespray. Ville heller være litt trøtt av pollen enn KJEMPE trøtt av medisiner, så lenge jeg er trøtt pga graviditeten likevel...

Snakk med legen din, så får du nok noen råd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...