Gå til innhold

dere andre som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har babyer der hodet ikke er festet, hva har dere fått beskjed om å gjøre om vannet går?

er nå 12 dager til termin, og hodet er ikke festet, og babyen ligger høyt oppe. spurte legen om hva jeg skal gjøre om vannet går (vannavgang ganske tidlig under forrrige fødsel, men da var hodet festet) legen sa jeg måtte ha sengeleie, og fraktes til sykehus i ambulanse. men har hørt før at dette ikke lengre er så nøye? hva har dere andre fått beskjed om?

vet at det mest sansynlig ikke blir noen fødsel på en stund enda, men greit å være forbredt.( fødte 10 dager før termin forrige gang.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjellige rutiner for dette ved hvert enkelt sykehus. Så du skal gjøre det "ditt" sykehus har fortalt deg.

Min første fødsel startet med vannavgang og hodet var ikke festet. Sognet da til Ahus, skulle da ikke legge meg ned. Kjørte selv til sykehuset for kontroll av at vannet hadde gått, og ble sendt hjem siden riene ikke hadde startet. Hodet festet seg ikke etter at vannet hadde gått heller.

Sognet til et annet sykehus ved andre fødsel, og der var det heller ikke rutine å legge seg ned og ringe ambulanse om vannet gikk. Det var sykehuset Buskerud.

Skrevet

Jeg og har fått beskjed fra lege om å legge meg ned, og la andre ta seg av resten.. I forhold til å navlestrengen har lettere for å komme i klem om vannet går og hodet ikke har festet seg ennå..

Men du får gjøre det du har fått beskjed om :-)

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å reise til sykehuset dersom vannet skulle gå. Dvs med en gang, og ikke fullføre det jeg driver med eller begynne å pakke bagen. Jeg fikk også beskjed om at jeg ikke måtte kjøre selv, men bli kjørt eller ta en taxi.

Det var visst ikke nødvendig med ambulanse eller sengeleie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...