LilleFru Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 2. trimester skal jo være det aller beste, hvordan har dere andre det? Mitt 2. trimester starta kjempebra, jeg kom igang med trening flere ganger i uken etter to måneder på sofaen i fosterstilling, samtidig ble dagene lysere og snøen forsvant. Det var herrlig!! Så kom bekkenvondten, først litt, og etter litt av en arbeidspåske gikk det helt skeis... Og vips var jeg ferdig med treningssenteret for denne gangen. Kontaktet lege og fysio med en gang, klok av skade fra sist, og er i gang med behandling og bassengtrening, og jeg tar det heeelt med ro, så bekkenet er bedre igjen. Men jeg skal nok ikke jobbe mere. Så var det denne fine pollensesongen da. Mai er en eledig måned nesten hvert år, så også i år... Selv om allergien virker å holdes litt i sjakk av graviditeten (jeg trenger faktisk ikke medisiner, bare litt dråper til øynene! ), har det nå vakket på seg med UVI som blør, soppinfeksjon og en lei forkjølelse på toppen av det hele! Bare lungebetennelsen som mangler (men kryss fingre for at jeg slipper XXX) Til alt overmål er jeg kvalm igjen, jevnlig gjennom dagen (men ikke så intenst som tidligere altså). Håper det bare er bivirkninger mot antibiotikaen jeg spiser... Føler meg liksom ikke veldig pigg da, og nå har jeg fire dager igjen av det "beste" trimesteret... Håper faktisk at det neste blir hakket bedre, selv om kroppen blir tyngre. Noen som vil dele en solskinnshistorie? Alltid bra å høre om gode dager Evt andre som synes mai er oppskrytt?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Gode dager? Er det mulig i et svangerskap altså? Nå skal det sies at jeg ikke klager, jeg gleder meg til å få nok en nydelig baby i armene. Men syns nok kanskje at det hadde vært greit å dele litt av all gleden jeg får muligheten til å prøve ut. Dette er min 3, så jeg visste hva jeg gikk til. Men alikevel... Jeg er nå i uke 27, og har kastet opp omtrent siden unnfangelsen. Vekta er fremdeles på minus 6kg. Jeg er kvalm, matlysten er omtrent lik null og halsbrannen gjør at jeg blir kvalmere og kaster opp mer. Slimhinnene mine blør lettere, og med pollenallergi er jo det bare stas. La meg legge til at jeg er såpass heldig at jeg reagerer på de aller fleste pollensorter... Når jeg snyter meg på morgenen, begynner jeg å blø neseblod. Det i seg selv er jo ikke så ille, men så blør jeg såpass mye at det renner bak i halsen og ned i magen. Siden magen allerede er irritert av syre og jeg er kvalm fra før av så fører det igjen til at jeg begynner å kaste opp. Når jeg kaster opp får jeg kraftige kynnere, og jeg lekker i tilegg urin når jeg kaster opp på grunn av det høye buktrykket. Det positive med allergien, er at jeg er nødt til å ta allergimedikamenter. Legen ønsker ikke at jeg skal ta noe annet enn Polaramin. Så på tross av en nydelig brennende følelse fra magen og opp når jeg legger meg og at jeg sover halvsittende så sover jeg relativt greit. Tablettene gjør nemlig at jeg blir trøtt og sløv, derfor tar jeg de på kvelden. Rundt uke 14 så begynte jeg å få smerter i det ene beinet, og det har bare eskalert. Får hjelp av fysioterapeut nå, og det viser seg at jeg har både bekkenløsning og bekkenlåsning. Beinet mitt låser seg, svikter eller jeg blir stående/sittende/liggende der jeg er fordi jeg plutselig ikke klarer å røre meg. Jeg bruker krykker og er omtrent låst til sofa/seng. Jeg er takknemlig for at jeg har muligheten til å få barn. Og elsker følelsen av at den lille krabaten i magen turner rundt og gir fra seg små livstegn. Er det noe tvil om at jeg gleder meg til termin??
LilleFru Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2011 Vet du - jeg føler meg plutselig bedre! Jeg venter også nr tre, så jeg visste også hva jeg gikk til. Dvs - glemmer man ikke litt følelsen av hvordan det *egentlig* var??? Må bare føye til at jeg ABSOLUTT er meget takknemlig som får muligheten til å bære fram dette barnet, og som deg *elsker* jeg følelsen av at det turnes, sparkes, stanges og gnis på innsiden av magen <3 Jeg er en hybel Og med termin om 90 dager kjenner jeg at det er overkommelig. For snart er mai over
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Hehe, jo kanskje vi glorifiserer de tidligere svangerskapene litt Men de 2 foregående svangerskapene har vært helt like, så forventet ikke akkurat at nr3 skulle bli en dans på roser. Ja, tiden går relativt kjapt nå på "slutten", er 95dager eller no igjen her så gleder meg over hver dag det er 1 mindre dag igjen Vi er faktisk utrolig heldige som får muligheten til å oppleve dette for 3gang! Mai, er straks over så kommer juni og med det håper jeg litt sol. Så kan jeg sitte resten av svangerskapet i et basseng i hagen og bare vente på at babyen kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå