Gå til innhold

Fam. på 3 - hvor mye bruker dere ca i mnd på mat,klær osv? Hva er deres budsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å spare der vi kan for å ha penger til min ulønna permisjon, slik at regnestykket går opp til vi har barnehageplass. Det er neimen ikke enkelt.

Hvor mye bruker dere på mat i uken f eks?

Vi er en familie på 3 nå og merker godt at bleier, grøt, mme, klær osv koster det og i tillegg til den vanlige maten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har budsjett på:

4000 til mat

2000 til bil

ca. 8000 på diverse regninger, som husleie, internett, strøm osv.

Klær vet jeg ikke helt. Nå har ho brukt str. 74 i snart 3 mnd (tror jeg?), så vi har ikke trengt å bruke noe særlig på klær i det siste. Kjøper ikke så ofte til oss selv heller :)

Skrevet

Siden du er litt i sparemodus, så har du helt sikkert tenkt på dette allerede, men jeg skriver det likevel!

Vi har iallefall erfart at det er MYE å spare på mat. Prøver å være flinke å handle til hele uka på mandagen, så en ny runde for helga på lørdagen! De månedene vi greier dette fint, bruker vi gjerne rundt 4000 på mat/dagligvarer. (kunne selvsagt kuttet en del her om vi virkelig gikk inn for det, mass god og billig mat som finnes!)

Samenligner vi med de dårlige periodene der vi er innom butikken nesten hver dag, så kan vi lett komme opp på 6000 uten at vi egentligt har merket det. Blir liksom så lett å plukke med seg ekstra ting fra butikken...

Nå bor vi på en veldig liten plass, med bare en mini butikk så prisene er ikke alltid så lave som du kan finne.

Klær og slikt har jeg ikke helt oversikt over, men i snitt så kan jeg tenke meg rundt 500 i mnd.

Skrevet

Husk at dere også kan spare ganske mye på å bruke f.eks coop eller landlord bleier istedetfor libero og pampers:-)

Skrevet

Vi har en gutt på snart 1 år. Det budsjettet jeg har laget ser slik ut:

7000 kr på mat (inkl café og restaurant) Prøver å handle mat hver lørdag på rema 1000 og planlegge måltidene. Nå har vi vært sløve, handlet mye hver dag på nærbutikken og da bruker vi mye penger. Tipper vi klarer å kun bruke 5000 hvis vi er flinke. Men vi kjøper som regel det vi har lyst på og lager ordentlig middag med ordentlige ingredienser. Det koster endel. Liker å ha litt å gå på, så da setter vi av 7000.

Skal sette av 4000 til billån, bensin og verksted. Mulig det er mye, men liker som sagt å ha en trygghet i at det er penger på kontoen hvis noe skjer.

800 kr til klær til ungen. Tar av barnetrygden, så setter jeg 170 kr inn på kontoen hans. Blir jo litt på 18 år det.. Tipper jeg bruker 3-4 hundre i mnd på inneklær til han (han har vokst så fort.. og har vel kjøpt MYE klær også.. Ehe..) og greit å ha penger til dress og sko når han trenger det. Bruker ca 1000 kr på klær til meg selv i mnd. Fordi jeg liker å shoppe :D

Ellers prøver vi å spare 1250 kr hver på BSU og 1000 kr hver til en bufferkonto. Får se hvordan det blir i praksis, venter på å få samlet litt gjeld i banken før det nye budsjettet tas i bruk :)

Skrevet

Vi har samme som over:

setter av 3000 hver til en egen konto hvor vi har hvert vårt bankkort. Her kommer også barnetrygda inn, totalt 7000 i mnd til mat/barneutstyr/kafe/restaurant

Så setter vi av 9000 hver tilsammen 18 000, dette er vår felles regningskonto som dekker alt! Dvs husleie, strøm, tv, internett, bilutgifter og andre utgifter. Vi har ca 13 000 kroner i faste utgifter, så det står alltid en god del ekstra tusen her. Vi må bare tenke oss om, og gå inn på nettbanken før vi bruker av disse pengene, noe som gjør at de får stå litt mer i ro :)

Med 12 000 i faste felles utgifter har vi resten av våre lønninger i fred som vi bruker som vi selv vil. Jeg sparer en tusenlapp i mnd til min egen lille "reservekonto" samt at samboer sparer i aksjefond.

Anbefaler alle å ha flere konti slik at en har mer styr på pengene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...