Summerheat85 Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Noen som vet om dette er veldig tidlig å ha 5 poeng på modenhet i uke 34?
♥ Baby - 02.07.11 ♥ FØDEKLAR Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Bishops score går jo fra 0 til 3 bare, så det hørtes litt feil ut...
♥ Baby - 02.07.11 ♥ FØDEKLAR Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Nei... Jeg skriver bare feil. Over 5 er vel moden, og under 5 er umoden... Så da er vel du moden da, og d er vel tidlig... Men, hva sa dem som undersøkte da?
Summerheat85 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2011 Fikk vite at jeg kan gå til termin, men det er ikke så sannsynlig...for har økt fra 3-5 poeng på en uke, og det skjer ting i underlivet hver dag..med denne farten på modningen så føder jeg om en ukes tid +/-... Er vel ikke mange som har fått vurdert grad av modning så tidlig, så er vel vanskelig å få vite erfaringene med de som har hatt samme modningsgrad på samme tid og når de fødte i forhold til termin... Jeg er ihvertfall like moden nå som jeg var i uke 36/37 forrige svangerskap som førstegangsfødende...og modningen skjer ofte litt raskere når man har født før...førstemann kom 38+4...brukte 3 uker på å komme meg til 8 poeng og rier. Spent på hva neste kontroll sier, for i dag kom mye slim, må stoppe opp når jeg går, har ubehag/vondt når jeg sitter, kjører bil, ligger og ved all annen aktivitet...konstant nedpress...
MissisJ Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 hvor får du vite di n bishops score? Står det på helsekortet?
summer85 Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 bare lurte på hvorfor de har sjekka det på deg jeg?
MissisJ Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 jeg er uke 34. Har fått diagnose høy risiko svangerskap.,dette grunnet fare for tidlig fødsel. Har allerede vær t innlagt en gang for premature rier. Men ingn nevnte noe om modning reknet i bishop score. Så jeg ble litt nysgerrig.
Regina Phalange Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 Det lurer jeg på også? Jeg har 12 dager igjen til termin og jeg har ikke hørt om Bishops score, og ingen har heller sjekket modning på meg. Når er det vanlig at de gjør det? Eller må man be om det selv?
Summerheat85 Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2011 Jeg har i utgangspunktet blitt sjekket hittil i svangerskapet på grunn av forkortet livmorhals...da jeg plutselig fikk kraftige kynnere etter at jeg begynte å slime ville moren min, som er jordmor, sjekke meg...er henne jeg har spurt om modningsgrad ettersom det vanligvis bare er brukt ved å sette i gang fødsler. Normalen er at de sjekker sånt hvis man går over termin, men jeg har langt til sykehuset og hadde en rask fødsel som førstegangs, så jeg blir sjekket en gang i uken nå framover for å ha oversikt over hvor raskt ting skjer. Vanligvis når man sjekker modning, så får man bare beskjed om enkeltfaktorer og ikke antall poeng...dette må man spørre om...
MissisJ Skrevet 19. mai 2011 #10 Skrevet 19. mai 2011 takk for tipset. Skal inn tul skjekk igjen nå,så da skal jeg spørre hvor jeg ligger på denne skalaen!
leona81 Skrevet 20. mai 2011 #11 Skrevet 20. mai 2011 Bishop score brukes egenntlig bare ved igangsetting av fødsler. Vaginalundersøkelsen sier noe om fosterhodets plassering i bekkenet, livmormunnens plassering, lengde og konsistens, samt mormunnsåpning. Ved en bishop score over 6 er det så modent at det er mulig å ta vannet og deretter stimulere med drypp for å få fødselsrier. Jeg kan tenke meg at legene bruker betegnelsen i ditt tilfelle for å ha sammenligningsgrunnlag fra undersøkelse til undersøkelse. Det er IKKE vanlig å skrive noe om bishop score på helsekortet, heller ikke gjøre seg opp noen status om bishop score før det er snakk om igangsetting. En bishopmodning som har økt fra en undersøkelse til den neste MÅ ikke nødvendigvis fortsette å øke mer videre... Men er du disponert for prematur fødsel så er gjentagelsesrisikoen høyere selvsagt. Hilsen en jordmor :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå