Baby Bliss Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har en skikkelig puppegutt som ikke vil ha smokk i det hele tatt! Hver kveld har han sovnet ved brystet og blitt bært sovende i seng. En liten stund senere våkner han og jeg har sprunget inn på soverommet, lagt meg med ham og gitt ham pupp til han sovnet igjen. Slik har jeg sprunget inn og ut flere ganger hver kveld... alt fra 2-3 ganger til 6-7 ganger hver kveld. Hvis han ikke har våknet når vi har lagt oss i 23-tiden, så våkner han i 03-04 tiden og kommer så opp i vår seng hvor han (IGJEN) puppes i søvn. Så sover han resten av natten med meg med fri tilgang på pupp. MEN.... i forgårs kveld hadde jeg et lite "gjennombrudd". Jeg gikk gjennom alle kveldsrutinene våre, men istedet for å la ham sovne med puppen, la jeg ham i sengen sin når han var mett og trøtt. Dette protesterte han selvfølgelig på, men jeg lot ham gråte... Da mener jeg ikke hylgrining, men sutre-grining! Gikk inn til ham med jevne mellomrom og da sluttet han å grine og smilte istedet, så det var tydelig at det var oppmerksomhet han gren etter. Likevel var det jo helt forferdelig å sitte å høre på at han gråt og jeg ville jo helst bare springe inn og ta ham opp, men jeg stålsatte meg og tenkte på at jeg tross alt ikke kan puppe ham i søvn til evig tid og denne kampen må jeg ta før eller senere uansett! Plutselig ble det helt stille... Det var nesten litt ekkelt! Så jeg listet meg inn til ham og der lå han og sov som en liten engel!!! UTEN puppen!! "Hvor lenge sover han nå da tro?" tenkte jeg... det fikk jeg svar på kl.06 morgenen etter!!! Han sov HELE NATTEN!!! "Dette var nok et engangstilfelle!" tenkte jeg, men igår kveld opplevde vi akkurat det samme!! Fra jeg la ham mett og trøtt i sengen sin (kl.19:30) til han sov gikk det ca. en halvtime med av og på gråting og et antall ganger vi gikk inn og koste med håret hans til han roet seg. Og så sov han til kl.06 i morges... IGJEN!!!! Har ikke vært så uthvilt på lenge! Nå håper jeg på at trenden vil fortsette... at det vil bli kortere og kortere perioder med sutring og at han til slutt vil sovne selv uten protester! Disse to kveldene og nettene har iallefall gitt meg håp!! Måtte bare fortelle...!
Nagilimia Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Så moro Oppleved litt av det samme, men det var på tur til min mor på sørlandet. 5 dager i strekk!!! Krysset fingrene for at det skulle fortsette hjemme... Det varte i 2 dager så var det slutt men så tok vi en ny runde hjemme her en mnd etter og fra da har det vært en drøm Nå er han 2 år Krysser selvfølgelig fingrene for dere at dette fortsetter uten tilbakesteg
cadence Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Lucky you:) Her sliter vi fremdeles, etter nattavvenning som startet for leeenge siden...
Lykkemin Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 tvi tvi til dere for at det fortsetter her fant mini ut akkurat det samme når han var 5 mnd og det gikk fint i nesten en hel mnd.. jeg var i lykkerus etter 7 mnd(de to siste i graviditeten og) med MYE oppvåkning.. så kom tanntrollet og siden da har det vært maks 3-4 t sammenhengende søvn han er nå litt over 7 mnd.. så snoooooork jeg er så trøtt
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Jepp, så enkelt kan det være ! Vi begynte å legge lillemann rett i egen seng, uten byssing osv, da han var ca 12 uker.. han er nå snart 8 mndr, og legger seg fint i seng hver eneste kveld, uten noe tull Sover 13-14 timer i strekk, det er luksus det! Krysser fingrene for at den nye trenden fortsetter for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå