Lykkemamma Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har en liten snuppe på fire mnd som vi har begynt å innføre smaksposjoner for. Hun får hovedsaklig morsmelk, men har startet med litt introduksjon av fruktmos og grønnsakspure pga hun viser stor interesse for vår mat. Normalt har hun hatt avføring hver dag. Også når jeg begynte introduksjon av fruktmos. Men for fire dager siden fikk hun litt mer enn det hun vanligvis får. Etter det har hun ikke hatt avføring. Hun viser ikke tegn til at det plager henne, men jeg er så redd for at hun skal få vondt. Hun har fått ett par t-skjeer grønnsaksmos de siste dagene også. Skal jeg slutte å gi henne til hun har fått ut bæsjen? Er så redd det bare hoper seg opp. Når babyer ammes kan det jo gå opp imot 14 dager mellom hver bæsj. Men hva er grensen når de får litt annen mat også? Hun viser som sagt ingen tegn på at hun har vondt, eller plages. Men jeg er livredd for at det skal bli vondt om ikke bæsjen kommer snart.
Februar 11 & juli 13 Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Gi henne noen ts med sviskemos, det setter fart på sakene
kinaputten Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 når de begynner med fast føde, skal de helst ha avføring hver dag. Jeg ammer og da mini begynte med sine smaksprøver da han var 4 mnd, hadde han avføring hver dag selv om den noen dager var litt kladdet i konsistens. Ga sviskemos som hjelper bra, allerbest funker den du lager selv, men vær obs på å kjøpe svisker uten konserveringsmiddel da babyer ofte reagerer på det. Pæremos og aprikosmos er andre alternativer Også viktig å gi vann til maten da det hjelper på fordøyelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå