magpie Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Er det mulig en gang å få mensen tilbake så snart etter fødsel? Renselsen hadde akkurat gitt seg og nå virker det som det er helt vanlig mens på gang..Trodde man sku slippe bindstyret i hvertfall i noen måneder..og slippe å tenke på prevensjon så lenge man fullammer. Er det flere som har opplevd dette?
mastermind Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Det er nok renselse. Jeg har ikke opplevd det, men helsesøster snakket om det da hun var på hjemmebesøk. Lurte på om jeg hadde det med førstemann, noe jeg ikke hadde, så hun sa jeg måtte være forberedt på at det ofte kommer en renselse seks uker etter. Jeg fikk den ikke nå heller, men mensen kom etter 3,5 mnd. Men ammer ikke lenger Så det går nok over Det vil vise seg om den kommer igjen om 1 mnd Men tror nok det er denne renselsen helsesøster snakket om
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Jeg fikk tilbake mensen etter 5,5 uke med forrigemann. Gynekolog sa det neppe var mulig på 6 ukers-kontrollen, men jeg fortsatte å blø hver 4. uke, så det var nok det.. Denne gangen tror jeg faktisk at jeg fikk mensen etter 4 uker, men gjenstår å se om jeg blør igjen etter 4 nye uker.. Er 6,5 uker etter fødsel i dag.
Babyønske �� Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Jeg hadde også en liten blødning 6-7 uker etter første fødsel. Trodde det var mensen, men det var det ikke. Har lest om flere her inne som har opplevd det samme. Så det er godt mulig det bare er en rest etter renselsen, eller en blødning pga hormoner. Selv om du ikke har fått mensen tilbake, kan du fint bli gravid, eggløsning kommer før mensen. Og amming er IKKE sikker prevensjon, så om du ikke vil ha tette barn er det nok lurt å bruke mer pålitelig prevensjon.
uhhuhher Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Blødde i ca seks uker etter fødselen, hadde to ukers opphold, og deretter fikk jeg mensen. Helt klart mensen, har hatt igjen nå fire uker etter. Er vel bare noen av oss som er litt uheldige.
Tøvsjura Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Fikk min første mens 7.uken etter 1.fødsel i 2006. Med nr.2 fikk jeg mens tilbake 8 måneder etter fødsel så er litt spent på når mensen kommer tilbake denne gangen, er 3 uker siden sist fødsel. Satser på at mensen holder seg borte i 8-12 måneder til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå