gulda Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Vært så lite liv de tre siste dagene. Dvs at jeg har kjent lite. Vært tre dager hvor jeg har vært ganske opptatt og ting har gått i ett, så sjansen for at jeg bare ikke har lagt merke til livet er stor. Og i går på selveste 17.mai så kjente jeg noen dunk innimellom når vi gikk. Men så er det når disse tankene begynner å spinne, da.. Niesa mi satt seg på fanget mitt i går og kjente på magen. Og så sa hun :"Tenk om babyen er død!" *grøss*!!! Hun ante jo ikke hva hun sa, men gikk rett inn i marg og bein på meg! Så nå skal jeg drikke masse kaffe og sitte i sofaen og se om jeg får noen dunk. Babyen har hatt noen sånne rolige perioder. Så kjipt å ringe føden, for tenker at alt sikkert er bra. Men så er det jo alle disse tanken, at :"Hva hvis..." Håper kaffen gjør underverker!
kokosyklus Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Åååå, skjønner hva du mener. Har selv vært mer aktiv enn vanlig de siste dagene og nevnte for mannen min i går ettermiddag at det har vært lite liv... Det er SÅ ekkelt!! Vi går og bysser de i søvn... Ta deg et glass sterk, kald saft og vent i 30 min har min jordmor sagt til meg. Det synes jeg du skal gjøre. Om du ikke kjenner noe liv i løpet av de 30 minuttene synes jeg du skal ringe. De tar det på alvor!
oink oink - mamma til 2 gutter Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Skjønner godt at det er lett å få sånne hvis hvis tanker, har kjent på dem sjøl, og det er nok ganske vanlig på slutten. Men når det er sagt så er min formening etter det jeg har lest at hvis det blir tydelige endringer i bevegelsesmønstre til babyen nå på slutten så skal man sjekke det opp. Det er nemlig ikke sånn at de beveger seg mindre og rører mindre på seg fordi om det blir trangere der inne. Satser på at du får litt respons når du setter deg ned nå da, ta deg en is eller noe søtt og drikke, det skal vel også trigge aktivitet. I tillegg bruker jeg dytte og skyve litt på han inni der og da har det gjerne kommer respons, det er en deilig følelse det
gulda Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2011 Han sparker akkurat nå. Ikke mye, men det er iallefall liv der. Er bare når en begynner å tenke, så er det ikke så lett å skyve bort tankene. Men rolig nå. Takk for svar! )
froeken Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 JEg har det sånn jeg også. to dager over termin og bevegelsesmønsteret er endret de siste tre dagene. Jeg er tredjegangsfødende og var inne med begge de to første for å sjekke liv pga lite bevegelse. Alt var i orden de gangene. andremann viste seg å ha lite fostervann å bevege seg i, så jeg ble satt i gang. Skal kjenne litt utover dagen. Kjenner liv altså, men det er liksom mykere enn før. Har også mindre kynnere enn tidligere. Lykke til!
♥Blåvinge og epleungen♥ Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Kjære Gulda! Det er ikke noe særlig å gå rundt å være bekymret. Jeg var inne til sjekk 16. mai fordi jeg kjente mindre liv. Hadde da gått rundt og bekymret meg i over en uke, og klarte ikke konsentrere meg helt om andre ting. Til slutt tenkte jeg at nok var nok og dro på sykehuset. Fikk ctg registrering med én gang : alt supert der (DA våknet hun til skikkelig..typisk). Fikk ultralyd (krevde det): alt supert der også, både navlestreng og morkake finfin. Snakket m legen som mente jeg var i overkant aktiv, og at babyen vugges rundt hele dagen og har mindre plass derav mindre bevegelse. Alle ber meg stresse ned, men er midt i eksamen og det er ikke så lett. Allikevel var det en stor lettelse å få bekreftet at alt var bra m den lille der inne. Hun er bare veldig rolig, og får ofte sine sparkeperioder sent på kvelden. Jeg følte meg ikke som en overnervøs mor etterpå, bare en lettet mor Får bare slå meg til ro med at hun er rolig. Noen ganger vel og merke virker det som om babyen trekker i noen sener i lysken, det er utrolig vondt og jeg legger meg på siden for å få henne til å dette mot venstre. Tror det ser passe rart ut utenfra..hehe. (Ettersom jeg allerede har født fem barn forventes det at jeg bør vite at dét og dét er normalt, og ditt og datt er sånn osv. Men jeg gjør jo ikke det! Synes hver graviditet er en helt ny opplevelse, og de samme bekymringene går igjen hver gang.) Jeg synes at hvis du er veldig bekymret for lite liv, så få det sjekket. Selv om alt sannsynligvis er helt fint med lillegutten din, så er det ikke noe bra at mammaen hans går rundt og er urolig. Snart, veldig veldig snart nå, har vi heldigvis disse små luringene våre trygt i armene! Stor klem til deg :-)
gulda Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2011 Tusen takk for svar! Lille bebis ble ganske så vill i kveld, men hadde han ikke gjort det så hadde jeg nok ringt -grusomt å gå bekymret! En føler liksom et stort ansvar for å oppdage hvis ikke alt er som det skal der inne. Det er litt godt å høre at selv om du er så erfaren, Blåvinge, så har du også ting du lurer og tenker på. Dette er min andre, og jeg føler jo ikke jeg kan noe mer! Og ja, snart får vi babyene våre!!! Skal bli så godt å treffe dem!!! Masse lykke til! Gleder meg til å høre når det skjer!!! ) Stor klem )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå