Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var på tidlig ultralyd på mandag 16. mai, og var da i utgangspunktet 7 uker på vei.

Jeg var helt sikker på at jeg skulle få se et lite hjerte, da jeg ikke har hatt smerter eller blødd i det hele tatt siden jeg testa positivt, både på graviditetstest og blodprøve.

Har også masse gravidsymptomer; store, vonde bryster, kjempe trett og kvalm.

Legger meg på benken og får se at gynekologen blir alvorlig. Hun finner ingenting sier hun. En annen lege kommer også og ser, men heller ikke han kan se noe der.

Jeg synes det er rart siden jeg som sagt ikke har hatt blødning og har masse symptomer på at jeg var gravid.

Det de forklarer det med er at jeg er gravid, og har alle tegn på graviditet, men at fosteret mangler!?! Den forklaringen skjønner jeg ikke. Man kan jo ikke være gravid uten å ha et foster i magen....

Jeg fikk ny time til ul nå på mandag, den 23.mai. Skjønner heller ikke hvorfor, hvis jeg ikke er gravid.

Å teste HCG verdiene nevnte de ikke. Om de stiger eller synker. Så synes jeg også at det er rart at de ikke sjekket eggstokkene, om eventuelt ekstrauterin graviditet.

Hadde jeg hatt en MA, skulle de vel ha sett det på ultralyden, med tanke på at jeg må ha en utskraping?

Er det noen her som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143236588-gravid-men-ikke-gravid-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette var jo ikke noe bra.

Jeg er ingen lege, men har nettopp hatt en MA, og har to barn fra før, så har jo vært innom gyn pol noen ganger de siste årene.

For det første synes jeg at du skulle ta deg en tur til legen idag og ta en hcg-måling. Da har du mulighet til å ta en ny hcg-måling om kort tid og få på det rene om noe vokser.

For det andre synes jeg at du burde har fått sjekket nøye om du har en ekstrauterin graviditet. Det kan jo være at de så etter da du var til ul, uten at du helt fikk det med deg, men siden det virker som om du er litt inne i disse tingene, virker det litt usannsynlig. Uansett skal alt slikt stå i journalen din, så det kan du finne ut av ved å ringe sykehuset. Ring idag, ekstrauterin graviditet er ikke bra å gå med.

En MA synes vel normalt på ul. Jeg var i uke 10 og kunne se kropp, hode, ben og armer.

I mitt tilfelle ordnet kroppen opp selv, med ellers får mange medisiner til å sette igang utdrivingen. Utskraping er bare hvis medisiner ikke klarer å få ut alt.

Og du skal selvsagt ikke vente til å mandag med å få vite om alt er ok med deg, synes jeg.

Lykke til!

Hei! jeg hadde en MA for et par år tilbake. Noen sa til meg den gangen at det mest riktige navnet på det som skjedde meg var blighted ovarium. På UL viste det seg som en tom fostersekk. Jeg hadde heller ikke noen blødninger, kun en følelswe av at noe var galt.

Slik jeg forsto det vil kroppen produsere hcg med en gang vi blir gravide. Disse hormonene gir jo graviditetssymptomer hos mange. Altså tror kroppen at den er gravid selv om utviklingen av fosteranlegget har stoppet opp.

Det er jo godt at de vil dobbelsjekke med ny UL, men jeg ville også ringt å spurt om de sjekket for xuterin-graviditet, det er i så tilfelle viktig å ordne opp i raskt. Hcg-tester skal tas med noen (to) dagers mellomrom. Det er ikke nok at det er en stigning i verdien, stigningen må være av en viss styrke (tripling, tror jeg).

Jeg måtte ta utskraping på sykehuset den gangen, det var en rask og grei affære rent fysisk. Men det er selvsagt en psykisk nedtur.

Lykke til videre i prosessen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...