Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste dagene har truseinnlegget mitt hatt mye mer utflod enn det har brukt og vært. Den har vært tynnere og det har luktet rart. Det beste ordet jeg har for lukten søt. Kan dette være fostervann som sivet ut? Jeg er 28+4 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vis det lukter søtt vil jeg tro deter fostervann ja. på sykehuset sa de til meg at lukter det søtt er det fostervan. så jeg hadde ringt føden så får du komme inn der å sjekket så tar de en test =)

Skrevet

Håper da inderlig ikke at kriteriet for at det er fostervann er at det lukter søtt.. :/ I så fall har jeg lekket fostervann hele svangerskapet,og er nå i uke 35. Av jordmor har jeg fått beskjed om at det er veldig vanlig at man har mye og tyntflytende utflod i svangerskapet,og at fostervann lukter emment/gammelt. Er emment det samme som søtt kanskje..? Noen som vet? Ellers er det klart man burde få ting sjekket opp hvis man er usikker! Og nå ble jeg usikker,så kanskje ta en tlf til føden.. ;)

Skrevet

hei dere vill ikke skremme dere,men med min første lekket fostervannet i over 6 dager før fødsel. De på føden klassifiserte det som urin,og utflod. Jeg var derimot overbevist om det motsatte,men til ingen nytte. Sønnen min ble født alvorlig infisert av noe,og han døde nesten for de fant ingen antibiotika som virket på denne infeksjonen. Helsigvis gikk det bra,men stå på eres og få det sjekket. Er dere i tvil, unngå sex,bading osv som kan gi den lille infeksjoner. Siver fostervannet er det åpning inn..... Så da må man være forsiktig.,ogda skal egentlig fødselen settes igang etter 2 dager!

Håper dere ikke ble skrremt,men bare litt ekstra bestemt på å få det sjekket!

Skrevet

Huff da :s

Ble litt små skremt :s Men men..

For min del så sto jeg opp i dag, og vasket meg og sånn.. Men før jeg hadde rukket å ha på meg buksene, var truseinnlegget vått!

Skjentes nesten ut som at jeg tisset på meg i en liten mengde ! :s

(tisset på meg fra skjeden eller noe sånt.. Litt vansklig å forklare, men greide ikke å knipe igjen :s )

Ble veeeeldig redd for at det skulle være slimproppen eller noe liknende, så satt meg på do for å se og sånt.. Men måtte ikke tisse.. Heldigvis var den "slim/utflod" tingen ikke lyserosa eller noe sånt.. Var helt blankt, nesten gjennomsiktig..

Skal til Jordmor i dag og snakke om fødsel, så kan sikkert prøve å få spurt henne.. Men håper virkelig IKKE det er fostervann vis det var sånn at fødsel burde bli satt i gang etter 2 dager :s

Jeg er bare 33 Sv.Uker i dag :s

Skrevet

Hei, jeg er også bare i uke 33, og det har hendt de 4 siste dagene at når jeg sitter på toalettet for å tisse så føler jeg meg ferdig med å tisse, men det renner fortsatt en del etterpå. Klarer ikke se hvor det kommer fra, og det kjennes ikke ut som det kommer fra urinrøret (det merker man vel når man tisser, eller kan dette ikke merkes når man er gravid?). Men når jeg ser på det, så er det gjennomsiktig. Klarer ikke finne ut hva det lukter, er litt tett i nesa om dagen.

My baby boy - Fikk du spurt jordmor i dag?

Skrevet

Jeg ringte jordmoren i dag, og fikk beskjed om at det måtte sjekkes. Det viste seg at alt var i orden, heldigvis! Lille jenta vår skal bare holde seg i magen noen uker til tenker jeg. <3

Men jeg må innrømme at når jeg leste det MissisJ skrev, så blir jeg nok å følge svært nøye med på at det ikke kommer noe mer ut. Jeg har time hos jordmoren neste uke og, skal snakke litt med henne om symptomer på for tidlig fødsel og slike ting. Har ikke tenkt å være overnervøs, men tenker at det er bedre å vite hva man skal se etter. =)

Skrevet

Jeg lekket fostervann for noen uker siden, det var sånn at når jeg kom ut av dusjen så var det en sti av dråper etter meg på gulvet. Det lukter akkurat som en nyfødt baby lukter, for dem som har kjent den lukten, litt søtlig synes jeg da.

På føden fikk jeg beskjed om å ikke bade i offentlig bad, det var det. Og selvsagt ta kontakt dersom jeg følte meg dårlig. Det er ikke automatikk i at fødselen skal i gang etter to dager dersom man lekker fostervann, for fostervann produseres nytt hele tia, og hullet kan tettes igjen. Jeg lekker ikke lenger og godt er det for jeg har enda mange uker igjen til fødselen. Søsteren min lakk fostervann i to mnd etter fødselen, mye mer enn jeg gjorde. Det gikk helt greit, barnet feilte ikke noe. En annen venninne hadde skikkelig vannavgang to uker før fødselen. Dette barnet var inntørket når han ble født, og fødselen var tørrfødsel, men ellers var gutten i fin form. Jeg har hørt om flere andre også som har lekket fostervann, men som det har gått helt fint med. Så de er nok mer uheldige de som får en infeksjon. Men selvsagt skal man følge med og få det sjekket.

Skrevet

Søsteren min lakk jo selvsagt fostervann to mnd FØR fødselen, ikke to mnd etter ;-)

Skrevet

Jeg er også akkurat 33 uker, og kjenner meg igjen i mye av det som blir skrevet.

når jeg er ferdig på do, og reiser meg opp, så renner det ofte litt ut i det jeg reiser meg. men det kjennes ikke ut som om jeg lekker urin.

har hatt litt plager med urinlekkasje,og trener bekkenbunnen aktivt og har gjort det de siste 5-6 ukene.

nå ble jeg litt engstelig for at det kanskje er fostervann..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...