Gå til innhold

Dere som har hatt svangerskapsforgiftning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter :)

Har hele tiden hatt akkurat under grensen på blodtrykket med 135/85...men har den siste uken hatt synsforstyrrelser tre ganger og i dag har eg veldig vondt i ribbeina på venstre siden. Nesten som om eg har fått en god smell i ribbeina, i tillegg til synsforstyrrelser i dag....vet jo at man får vondt under ribbeina ved forgiftning men kan det være en begynnelse side det bare er på ene siden? :S

Skal på kontroll i morgen tidlig, men tenkte å høre ka dere sier :) Er forresten 38+0 i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er på høyre siden man får smerter, der leveren ligger! Og når jeg fikk det hadde jeg slike smerter at jeg truet de ansatte på obsposten på livet om de ikke skar ungen ut av meg på flekken. Smerten var så hinsides at den kan ikke beskrives.

Det med synsforstyrrelsene er kanskje et tegn, men det typiske er at man ser stjerner.

Går sikkert helt fint å vente til i morgen, men om du er urolig er det alltid, alltid, alltid bedre å oppsøke lege 100 ganger for mye enn en gang for lite. Lykke til :)

Skrevet

Okei takk for svar :) Er ikke så gale at eg ikke kan vente til i morgen, men tenkte bare å høre her i mellomtiden ;)

Hadde nok ikke tenkt tanken hadde det ikke vert pga jordmor har vert fokusert på forgiftning pga det høye blodtrykket og at min mor var innlagt pga blodtrykket med oss barna...

Synsforstyrrelsene har vert mer slik at eg har sidesynet men "mister" synet rett frem, klarer feks ikke å skjære brødskiver eller se på tv. Litt likt som om man har sett lenge ut i sterkt lys ute/mot solen...

Jaja får bare se ka jordmor sier i morgen :)

Skrevet

hadde også høyt undertrykk sist jeg var hos JM. samme undertrykk som deg. da sa jordmor at jeg skulle ringe til sykehuset med en gang hvis jeg enten fikk hodepine, smerte i brystet, eller synsforstyrrelser. da er det klare tegn på svangerskapsforgiftning.

mener ikke skremme deg, men lurt om du ringer tror jeg! klemmer:)

Skrevet

Jeg er enig, hør med legen. Alltid bedre en gang for mye!

Jeg hadde SF sist og ble igangsatt pga det høye blodtrykket, men da var det helt oppe i 168/98.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...