Gjest Flikk Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Blir dere fulgt opp av lege? Ringte til sykehuset for å få svar på EL prøven. Ringer å maser igjen i morgen pga ingen svar etter over 1 uke. Og ikke fått vite om jeg skal fortsette å ta EL blodprøver. Vil ikke fortsette med pergokurer i det evige, vet ikke hvor lenge han ville jeg skulle holde på heller, eller om/når jeg skal komme tilbake. Ganske frustrerende dette. Håper å få tak i gyn i morgen! Hvordan har dette fungert for dere? Hvor lenge gikk dere på pergo før legen evt ga beskjed om å øke dosen eller prøve andre beh. metoder? Er stressa her nå! Og har angst, siden søster til sambo fødte i dag tidlig.
Gjest Flikk Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Da fikk jeg tak i GU. Skal gå 2 runder pergo til, og så gå over på sprøyter:) Ble til og med satt opp på liste for ny time:) for regner ikke med noen graviditet siden verdiene mine var svært lave på EL blodprøven. Da blir timen innen 3 mnd, så kommer vi effektivt i gang:)!
Gjest Hippo ۵håper på spire i magen۵ Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 hei, vet hvor vondt det er når de rundt får babyer. Men vi må bare bite tenna sammen, og tenke at snart er det vår tur Bra du fikk tak i gyn til slutt Har du vært inne til laparoskopi?
Gjest Flikk Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Hei Hippo:) Nei, har ikke prøvd laparaskopi. Første omgang er det pergo, totalt 3 kurer før jeg går over på sprøyter. Vet ikke hvorfor gu ville skifte behandlingsform så fort, kanskje det var pga fattig respons fra kroppen min på pergo. Men det var en lettelse:) Har vært prøvere i ca 8 mnd kanskje. Så har ikke begynt å heie på eggstokkene mine før nå. Prøvde 6 mnd uten legehjelp, da var det ingen EL, ble skremt da jeg så økt behåring og kontaktet lege for hjelp. Er på pergokur nr 2 nå. Begynte egentlig uten min kjærestes tillatelse. Han gikk med på det i går kveld, men han sa vi skulle begynne til høsten. Så han vet ikke at jeg bruker pergo. Men jeg gjør dette faktisk helt uten dårlig samvittighet, forde jeg "vet" at jeg ikke blir gravid på en stund. Det er kanskje tidlig, men tenker at hvis det går mange år, og jeg ikke kan gi min kjæreste et barn, så vil jeg la han gå. Hvis han vil ha barn, så må han finne seg en annen som kan. Det er vondt dette... mange dumme tanker. Har du fortalt noen at du har problemer med å bli gravid?
Gjest Hippo ۵håper på spire i magen۵ Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Først og fremst.. Tanken om å gi slipp på han må du slå fra deg med en gang!!!!!! Du får ikke lov til å tenke slik! Dere har nettopp begynt. Og han må nesten få velge det selv Har så vidt tenkt tanken selv, men i verste fall blir det adopsjon. BARN SKAL VI HA Vet du om du har mange "cyster" på eggstokkene. I tilfelle bør du inn til lapraskopi. Da rensker de opp, og ser at alt er greit. Har du fått begynne på metformin? Det hjelper mot å regulere blodsukkeret. For mange av oss PCOS jenter er insulinresistente. Jeg er normalvektig, ikke insulinrestistent men går på metformin. Jeg gikk på 4 pergokurer i fjor høst/vinter uten resultat. Lap i januar. Og tok dobbel pergokur nå. Fikk EL forrige fredag. For 1 gang Skal til gyn i juni, og blir da evt. henvist til prøverør. Det finnes mange løsninger for oss med PCOS. Det tar bare tid. Og tro meg det er vanskelig til tider :'( Har du satt deg skikkelig inn i diagnosen? Det finnes mye bra informasjon på nettet Et lite råd tilslutt: Plei forholdet og kjærligheten Det hjelper veldig å ha en støttende mann/samboer. Når humørsvingingene er som verst, vet han grunnen Og har nok babla i vei i fylla ja Og foreldrene mine vet det. Ikke hans enda. Men blir det prøverør får de vite det de også.
Gjest Flikk Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Hei:) var skikkelig langt nede da jeg skrev det innlegget, fordi søster til samboer nettop hadde født, og fordi GU sa mine EL verdier er veldig lave. Men det går bedre nå Forbereder meg faktisk på et liv som barnløs, har absolutt troen, er ganske sikker på at det blir et barn etterhvert, men prøver å se for meg et lykkelig liv uten, rett og slett for å ikke bli for stressa:) Er jo også bipolar, må slutte på medisinene hvis jeg blir gravid, det er en meget god unnskyldning til familie og de rundt meg "til at vi ikke velger å få barn";p For vil ikke at noen skal vite det. Har satt meg ordentlig inne i sykdommen, helt siden jeg fikk diagnosen som 18 åring. Da hadde jeg begge eggstokkene litt forstørret og jevnt med cyster, vet ikke hvor mange, 15-16 på hver ca. Da var det ingen cyster som blokkerte utgangen:p Men etter 6 mnd med prøving uten hormoner vil jeg gjerne få det undersøkt igjen. Fått time 7 juli, jippi! GU sa jeg skal begynne med sprøyter, så håper jeg får min første den dagen. Tok prøve på insulinresistens, hadde ikke det. Har BMI på 20, og holder et lavkarbo kosthold. Drikker i tillegg ginger te, og har kanel på pålegget, begge disse er blodsukkerstabiliserende. Trener 1 gang i uka. Denne GU var ingen ekspert på temaet, vil gjerne til GU som er spesialist på dette, han som stilte diagnosen. Kanskje han vil gi meg metformin? Skal ytre mitt ønske om laparascopi. Fikk du mindre symptomer på PCOS? Som problem med behåring, kviser og fett hår? Har snoka fælt på internett og orientert meg på alle behandlingformer. Men holder meg til forumet nå, fordi får litt angst av å lese alt:p Det var en som skrev inne på forumet her for en stund siden om et sted i Danmark de dro til for prøverør. Der lagde de snitt i eggene som gjorde at de festet seg lettere. De satt i to egg, begge festet seg, og hun fikk tvillinger. Ønsker meg laparascopi ja, vil spørre etter det. Tror det er greit for kjæreste. Han merker jo at p-ring ikke er der. Da jeg tok den ut spurte han meg noen uker senere, fordi han hadde merket det en stund. Så smilte han og sa at skjer det så skjer det. Har ikke sagt noe nå. Men han vet jeg har testet meg for insulinresistens. Det har dumpet 3 brev fra sykehuset ned i postkassa. Han har sett litt mistenkelig på meg da, men sier ikke noe. Dessuten sa jeg at GU anbefalte oss å begynne nå, det sa han ikke:p Hehe. Dessuten går han med på å begynne til høsten. Vi koser oss masse. Har fått større lyst etter å ha begynt på pergo, har alltid sliti med sexlyst og nytelse under samleie, men det har bedret seg betraktelig. Er det vanlig?
Gjest Flikk Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Så fikk jeg mensen i dag:) På dag 21. Føler en liten stolthet, for mensen er vanligvis fattig, men nå var den bedre:) Føler meg så kvinnelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå