Gå til innhold

Prinsessa kom i rekordfrart 1 dag over termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da her endelig den perfekte lille store prinsessa kommet til verden. Hun kom 1 dag over termin den 14.05. Jeg var på kontroll på sykehuset dagen før termin og da ble jeg strippet av legen. Jeg fikk ny time over helga, men legen trodde jeg ville føde før siden jeg hadde 2 cm åpning og var veldig moden. På termindagen kjente jeg stadig hyppigere kynnere men tekte dette kunne ta tid. Kl. 01 på natten var jeg overbevist om at jeg hadde rier men at det var lenge mellom hver, og det gjorde ikke noe vondt. Kl. 03. gikk vannet, fikk lettere panikk da og ringe sykehuset. Fikk beskjed om å ta det med ro for dette ville ta tid siden jeg var førstegangsfødende. Fikk beskjed om å komme på kontroll kl. 11:00 neste dag og ikke stresse siden hodet var festet. De sa at jeg kunne ringe igjen om jeg ble engstelig eller riene kom veldg hyppig. Jeg måtte ringe igjen etter kort tid siden riene kom hyppigere og hyppigere men de varte ikke så lenge. Da det var bare 2 min mellom, ringe jeg og sa at nå må jeg komme. Måtte bare hive meg i en taxi siden mannen min ikke fikk liv i vår avtalte barenvakt, han kom heldigvis bare 45 min etter meg på sykehuset. Jeg hadde 3 cm åpning da jeg kom sykehusset ca kl. 04:30 og de sa at jeg hadde gått i fødse. Riene var fryktelig vonde og nesten ikke mellomrmo mellom dem. Bare en time etterpå var det over 4 cm og da fikk jeg epedural. På 45 min gikk jeg fra 4 cm til 9 cm åpning uten smerter. De skurdde ned epeduralen da jeg skulle begynne å presse og etter 35 min med prssrier så kom hun ut kl. 09:10 og fødselen ble beregnet til 5 timer. Jeg må si at det var vondt å presse henne ut men det var på en måte en god smerte, fikk nesten ikke rifter så det ble bare noen få pyntesting. Hun veide 3912 gram og var 51 cm lang. Både jeg og jordmor var enige om at dette var en drømmefødsel i rekordfart!!! Kom hjem fra sykehuset i går og nå koser vi oss:-)

Lykke til alle dere andre!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...