Gå til innhold

salve som bedrer helingsevnen etter rifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg såg et innlegg her der noen hadde skrevet et tips om en salve som skulle få rifter etter fødsel til å hele fortere... men eg finner ikkje igjen det tipset. er det noen andre som veit det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Silulenkrem..får kjøpt på apoteket. Kremen kan også brukes til sår stump på små barn.

Anbefales på det sterkeste.

Om man blir sydd etter fødsel å skal gå med bind pga blødninger så smør på silulen etter hvert dobesøk der stingene er å ha på bindet etterpå. Kremen fester seg ikke i bindet å er vannavstøtende.

Da slipper du at du må ta av truse å bind å du kjenner stingene henge fast i bindet så du får vondt.

Man slipper å ha den gnage-følelsen at trusen eller bindet ligger inn mot huden(mange vil helst ha en stramm truse som sitter godt der bindet ligger) å da får man ofte brannsår om man ikke bruker noe krem. Silulen kremen er gull verdt å den beste kremen jeg noen sinne har vært borti. Har brukt den etter begge mine å stingene grodde skikkelig på under 4 uker.

Skrevet

Sittebad med medisinsk grønnsåpe som man kan kjøpe på apoteket. på heibay.no hadde de også noe som hjalp for dette, men husker ikke hva det var. de hadde iallefall sånn sittebad der (:

Skrevet

luft-tørke så ofte dere kan jenter:) og medisinsk grønnsåpe som du får tak i på apoteket.

Skrevet

okey, tusen takk for tipsene ;) Eg har en del veker igjen endå, men er greit å ha kjøpt alt inn på forhånd så ein er forberedt ;)

Skrevet

Jeg brukte bare vanlig grønnsåpe jeg, sånn naturell, ikke med furunålslukt el noe. Gikk helt fint det :) Jeg ble sydd ganske så mye og ca halvparten av stingene gikk opp etter noen dager så var rimelig sår. Satt i grønnsåpe bad 2 ganger om dagen i noen uker og så en gang om dagen en stund. Jeg var så og si helt fin etter 5-6 uker og tror mye av det hadde med grønnsåpen å gjøre, at jeg ikke fikk noen betennelse eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...