Gå til innhold

Dere med babyer på ca 7-9 mnd; hvor lenge våken før sengetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har det pleid å funke bra med ca 3 timer våkentid før legging (siste blund til kl 17 f.eks, legging kl 20), men lurer på om hun kanskje trenger å være våken litt lenger nå som hun har blitt eldre, for å bli skikkelig trøtt først...?

Hvordan er det hos dere andre med 7-9 mnds babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og Lille trille er forresten 8 mnd gammel nå:)

Skrevet

Min er snart 8 mnd og er som regel våken ca 3 timer før hun legger seg klokken 19.00. På dagtid sover hun gjerne etter å ha vært våken i ca 2-2.5 timer. Da sovner hun som regel med en gang. Når det nærmer seg 3 timer er hun tydelig trøtt, så her kan vi ikke gå lenger.

Skrevet

Det som funker best her er ca. 3 timer. Er ho våken lenger enn det er ho lett å legge og sovner fort, men da er ho et lite monster den siste tia før legging, og det er ikke no moro :/

8 mnd forresten :)

Skrevet

Min lille på nettop fylte 9 mnd våkner av sisteduppen i 3-halv 4 tiden. Noen ganger tidligere, noen ganger senere. Legger seg kl 19.30. Er da våken mellom 4 og 5 timer. Sovner max 5 min etter at han har blitt lagt :)

Skrevet

Min gutt på ni mnd er ferdig med siste høneblund rundt tre, og så begynner vi stell klokken seks med mat og nattstell. HAn er i seng mellom halv syv og syv. Det hender også at han av og til sovner i vogna fra fem til halv seks kanskje hvis vi går ettermiddagstur men det har aldri hatt noe innvirkning på nattesøvn eller legging. Han sover fra halv ti til elleve, og ett til tre ca på dagen..

Skrevet

Takk for svar dere=)

Jeg gjorde en interessant oppdagelse igår, hvor jeg prøvde å legge henne etter 3 timer våken- bare hyling, prøvde igjen etter 4 timer våken- bare hyling, og så etter 5 timer våken- da sovnet hun uten et knyst på fem minutter! Så det kan virke som om hun kanskje trenger å "slites" litt mer ut før leggetid, så tenker å prøve 4 timer våkentid idag og se om det kan funke (igår var det jo 17.mai og en litt spesiell dag som sådan)

Skal sannelig ikke være enkelt dette her, jeg husker jo at eldstejenta trengte mindre søvn på dagen etterhvert, og gikk ned til bare 1 dagblund allerede 10 mnd gammel, og sluttet helt med dagsøvn da hun ble 1,5 år. Så kanskje lillesøster følger i samme fotspor, kan nesten virke sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...