Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når snudde dere bilstolen il ungen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har snudd nå, 18 måneder. Satt altfor ubehagelig og sutret mye. Trangt.

Skrevet

Trygg trafikk anbefaler at barn sitter baklengs til de fyller fire. Eldstejenta vår gjorde det - vi byttet sete da hun fylte fire. Baklengssetet i mellomklasse passet helt fint fram til det. Var omtrent da hun rundet 18 kg også. Lillebror på 25 mnd sitter naturligvis baklengs ennå.

Les mer her hvis du vurderer å la barnet sitte forovervendt tidlig: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926

Små barn skal sitte mot kjøreretningen! Ikke snu bilsetene ennå.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Frøkna her er 20 mnd, og vi har foreløpig ingen planer om å snu stolen.

Skrevet

Yngstemann skal ikke snus på lenge. Eldste som blir 4år i juli snudde vi for ca1mnd siden når yngste måtte overta setet hans.

Skrevet

min er 21 mnd og har ingen planer om å snu setet ennå, sikkerheten veier tungt inn her

Skrevet

Jenta vår er 18 mnd og vi vurderer det, bare skriking hver gang vi skal ut å kjøre..

Men er veldig skeptisk.

Skrevet

vi snudde stolen i helga.

Guttungen er 15 mnder.

Men han spyr bare etter 10 minutters kjøring så det var siste utvei.

Skrevet

Snudde stolen til 6åringen, like etter 5års dagen. Har også et barn på nesten 3år som selvsagt sitter bakovervendt ennå.

Anbefalingene fra Trygg Trafikk og andre sikkerhetsinstanser at man har barna bakovervendt til minimum 4år.

Skrevet

Sikkerheten kan også svekkes hvis du har et barn som sitter bakover og bare skriker. Hvis man må strekke hender i baksetet og hele tiden kikke i spelen, faller fokuset fra trafikken vekk hos sjåføren!!!! Kan være skummelt det også.

Skrevet

skjønner ikke hvordan enn fire åring kan sitte bakovervendt....jenta vår er 18 mnd og satt langt fra comfortabelt bakovrvendt...kunne ikkje strekke ut beina....

Skrevet

21:25

Vet du hva, jeg er helt enig. Jenta vår på 18 mnd hyler og skriker når vi kjører bil.. Jeg blir skikkelig stresset av det, og det går ihvertfall utover trafikksikkerheten.

Vi har ikke snudd enda, men vi vurderer det.

Skrevet

Ikkje på lenge enno, håpar eg. Største er straks 2 år. Det er mogleg me må snu setet i minste bilen dersom veslesøster får bhg plass over nyttår. Trur det vert for trangt for den langbeinte pappaen med to bakovervende sete. Men det er iallefall 50 grense heile vegen til/frå bhg.

Skrevet

Hvordan de sitter bakovervent kommer både an på bilen og setet de sitter i, i tillegg til hvor lange de er. Det med bøyde bein har ingenting å si. Ingen andre enn helt små barn sitter jo med beina helt strekt ut i bilen uansett om de sitter bakover eller forover i bilen. Bøyde bein er helt ufarlig, dvs i en kollisjon kan de hvis de er uheldige skade beina, men heller skadede bein enn skadet nakke...

Jeg skrev lengre opp at eldste gutten vår satt bakover til han var nesten 4år og han satt med bøyde bein en god stund og eneste gangen han klagde, var i fjor høst når vi byttet over til vintersko. Da gjorde vi det sånn at hvis vi skulle kjøre lengre enn til barnehagen, så tok vi av han skoene og da klagde han ikke i det hele tatt. Hvis vi hadde hatt plass i bilen til to bakovervendte seter, så hadde han nok sittet bakover en god stund til.

Skrevet

Når vi byttet ut baby setet kjøpte vi bilstol som er framover vendt med pute foran mage. Vi er super fornøyde! Mange har forskjellig mening på om bilstolen skal være framover eller bakover vendt. Jeg er glad for valget vårt, det virker som lille jenta er fornøyd. Hun kan få oppmerksomhet når ho vil, se på dvd spiller, mye større plass til ben. Vi hadde sånn speil på nakke støtten når ho satt i baby sete men det er jo farlig! Veldig lite speil. Nå kan jeg vippe i midtspeile og får kontakt med en gang.

Skrevet

Her ble det snudd ved 23 måneder. Hun satt ikke godt lenger, og bilturene er mye roligere nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...