Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Han er bare 11 mnd, men jeg skriver her inne, for dere er mer erfarne. Han han kose oss, se oss i øynene og plutselig tar han hånda og dasker oss i ansiktet og gliser. Vi har brukt ordet "nei" og "forsiktig" fra han var 8 mnd og på andre områder så ser det ut til at han forstår hva ordet "nei" betyr, men i dette tilfellet så bare gliser han og ler. Han leker altså.. Jeg syns det er vanskelig å vite hvor streng vi skal være i dette tilfellet og hvordan vi skal gå frem. Han er fremdeles liten, men vi ser at han har blitt mer utspekulert og sta om dagen. Huff..Er det noen som har erfaringer å dele med meg?
Lykke2009 Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Hei Dette opplevde vi også, ganske frustrerende! Vi prøvde også med tydelig "nei!", "forsiktig", ta hånden hennes og stryke over kinnet vårt men ingenting virket. Det som til slutt virket som bare det var å vise fysisk at det hun gjorde fikk konsekvenser. Altså: når hun slo sa vi tydelig "Nei, når du gjør sånn vil ikke jeg være med deg!". Satte henne fra oss og gikk vekk. Hennes reaksjon var å bli lei seg og komme krabbende etter oss. Vi satt oss ned på gulvet, med åpne armer og sa vi måtte få en kos. Når hun da gav oss en kos tok vi selvfølgelig velvillig imot og viste med kroppsspråket at vi ble glad og fortsatte å leke med henne.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Samme problemet har vi også! Når mini slår så sier jeg "Nei! Sånt gjør vi ikke", og så viser jeg han med hånda at han kan stryke heller og sier "klappe forsiktig". Det funker som oftest og han gir samtidig en kos, men de gangene jeg holder ham og han finner på å klaske til meg rett i fjeset så setter jeg ham ned med en gang og sier "nei!" og går bort. Det liker han dårlig, men jeg mener vi må vise ham konsekvenser av det han gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå