Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tro om det er det jeg har nå fått..... blir ør og svimmel og får en følelse av å bli dårlig og tungpustet, når jeg sitter feks i stressless, bilsete og der jeg lenes litt tilbake og selvfølgelig når jeg ligger. ikke bare når jeg ligger på rygg, for det gjør jeg ikke lengre, men også på siden. Føler jeg ikke får nok oksygen og pulsen hamrer så hardt at jeg føler at kroppen rister... utrolig ubehagelig følelse og søvnen blir desverre deretter på natten:-(

Flere som har det slik og hva gjør dere for å "lette på trykket"??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vena Cava syndromet er når babyen trykker på hoved-venen som fører blodet tilbake til hjertet,jeg har opplevd dette i både liten og stor grad,men syntes absolutt det var verst da jeg holdt på å besvime i en begravelse,det hadde vært j******!!! flaut ;)

Det var skikkelig ekkelt,det prikket foran øynene,jeg fikk ikke luft uansett hva jeg gjorde og hvor mye jeg fikk trukket pusten.

Da reiste jeg meg enkelt og greit opp og gikk ut,fikk flyttet babyen i magen fra "press-posituren" hennes og fikk frisk luft.

Har også opplevd det når jeg kjører bil og da er det bare til å stoppe med en gang,hadde heldigvis mannen med meg,så han fikk kjøre videre ;)

Så,kanskje ikke en universal løsning,men for meg hjelper det å prøve å flytte på seg,eventuelt kjøre inn til siden og få strukket ut magen.

Lykke til :)

Skrevet

Må bare legge til at da jeg beskrev det for legen min,så mente han at jeg hadde hatt et panikk-angst-anfall pga begravelsen..hehe..!

Jordmoren min forklarte hva det var for meg med engang jeg fortalte det til henne,jeg hadde helt glemt alt om vena cava fra de andre svangerskapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...