Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har prøvd i over 1 og 1/2 år. Hadde en MA i fjor sommer. Har prøvd å ikke tenke på prøving og gravid, og det hjalp kanskje, for forrige uke fikk jeg ømme pupper og oppdaget plutselig at jeg var over tiden. Testet positivt og gjett om jeg var glad, men nå er jeg redd gleden var kortvarig. Samme kveld hadde jeg veldig vondt i magen og ryggen, som minner stygt om det som skjedde i fjor.

Da hadde jeg veldig vondt dagen før mensen skulle komme så jeg tenkte at da var jeg ikke gravid likevel til tross for sterke mistanker, men den kom ikke og jeg var lykkelig til ca 7 uke da jeg begynte å blø. Det kom veldig lite, men UL viste at fosteret hadde dødd 1-2 uker før.

Nå er jeg veldig redd for at det samme har skjedd igjen. Har tatt blodprøve for å måle HCG i dag, men må ta en til på fredag for å se om det går opp som det skal eller ned. Det er forferdelig å gå og vente å ikke vite.

Graviditetssymptomer går opp og ned. Av og til litt ømme pupper, av og til ikke, stort sett veldig uopplagt og veldig trøtt om kveldene. Har ett barn fra før, og det kjennes annereledes ut enn den gangen. Men det kan det jo gjøre uansett. Det har jo blitt fem år siden.

Beklager langt innlegg, men deilig å få ut litt når man sitter og grubler og lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Høres ut som vi har det litt likt. Vi har også prøvd i 1,5 år nå og grubleriene går hardt inn på meg. I dag har jeg mått være hjemme fra jobben, for i går fikk jeg mensen etter 4 dager med intenst ønsking og håping, så nå er jeg helt utslitt og i kjelleren. (har hatt 28 dagers syklus det siste året, men nå er den visst plutselig på 32 dager.. pga pergotime?)

Vet ikke om du skal gelde deg eller ikke, men som du skriver kan symtomer variere fra graviditet til graviditet, så da må du jo få lov til å håpe :)

Jeg krysser i alle fall fingre og tær for deg!

Masse lykke til :)

Skrevet

PetraAmanda, Skjønner godt at du er fortvilet. 4 dager over tiden er ganske mye når man venter

Jeg venter nå på at legen skal ringe, men er ikke spesielt optimistisk. I går kom det noen dråper blod. Veldig lite, men definitivt ikke noe godt tegn. Holder meg hjemme fra jobb i dag. Orker ikke kontorlandskap og møter i dag, så nå skal jeg legge meg på sofaen å lese i bok.

• 2 uker senere...
Skrevet

Legen ringte til slutt den dagen jeg venta, HCG nivået hadde steget fint, det har ikke kommet mer blod, kun litt grumsete utflod, så nå tror vi alt er i orden. Skal på tidlig ultralyd etterhvert for å roe nervene, men det ser veldig bra ut. Endelig begynner jeg å tørre tenke tanken på at det skal bli ett barn :)

Lykke til alle andre.

Skrevet

Så kjekt å høre at det går bra :)

Jeg skal begynne på pergo denne syklusen så håper spiren sitter da:)

Lykke til videre i svangerskapet ditt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...